• Sandraclarakarlsson

    Dottern vill flytta ihop med sin äldre ”fästman”

    Hej!

    Jag och sambon har en 17-årig dotter som fyller 18 i vinter. Igår berättade hon att hon och hennes 8 år äldre pojkvän (29) vill flytta ihop med varandra. De har varit tillsammans i två år och är dessutom förlovade sedan ett år tillbaka. Vi har aldrig träffat honom utan endast sett bilder. Han har egen lägenhet och stabilt heltidsjobb som lärare. Dock var det inte så de träffades då vår dotter studerar på högskola.

    Förvisso ser vår dotter ut att vara 20 men det är inte en ursäkt för honom.

    Hur skulle ni resonera?

  • Svar på tråden Dottern vill flytta ihop med sin äldre ”fästman”
  • viseversa

    Och varför har ni intew träffat hennes pojkvän sen 2,5 år tillbaka? KRÄV att träffa honom och nej hon ska inte flytta in med någon ni inte ens fått träffa och dessutom är hon inte myndig ännu.

  • Studentpappa

    Studerar hon på högskola som 17-åring? Är det något jag missat här ang när man går på högskola? Och varför har ni inte träffat hennes fästman på två år? Finns en del frågetecken att reda ut..


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Mattelärare)
    Studentpappa skrev 2020-03-24 17:38:48 följande:

    Studerar hon på högskola som 17-åring? Är det något jag missat här ang när man går på högskola? Och varför har ni inte träffat hennes fästman på två år? Finns en del frågetecken att reda ut..


    Och hur kan 17 + 8 bli 29?
  • Anonym (Mattelärare)

    "Fyller 18 i vinter"? Vilken vinter? Den som slutade nyss, eller den som kommer slutet av året?

    Mycket tyder på "google-translate", high school till högskola etc.

  • Anonym (f)

    Din dotter är ännu inte myndig och ni är hennes förmyndare. 
    Då pojkvännen är så pass mycket äldre och utan sans och vett så skulle jag åka hem till pojkvännen och klargöra detta. Om han är intresserad av att ha en bra relation till sina svärföräldrar så backar han till hon gått ut gymnasiet.

  • Anonym (??)
    Sandraclarakarlsson skrev 2020-03-24 17:23:17 följande:

    Hej!

    Jag och sambon har en 17-årig dotter som fyller 18 i vinter. Igår berättade hon att hon och hennes 8 år äldre pojkvän (29) vill flytta ihop med varandra. De har varit tillsammans i två år och är dessutom förlovade sedan ett år tillbaka. Vi har aldrig träffat honom utan endast sett bilder. Han har egen lägenhet och stabilt heltidsjobb som lärare. Dock var det inte så de träffades då vår dotter studerar på högskola.

    Förvisso ser vår dotter ut att vara 20 men det är inte en ursäkt för honom.

    Hur skulle ni resonera?


    Resonerar som så att ni är konstiga som inte mött en kille som er 15-åring blev ihop med, en som är så pass mkt äldre också. Tar ni inget ansvar för ert barn? 
  • Anonym (fik)

    Haha ett riktigt "namnigt" namn, bara pang på med massa direkt olämpliga overall problem som man vet är provocerande och orkar inte ens lägga tid på att se till att alla lögner i ett så kort inlägg går ihop. Hur fejk som helst. 

  • Anonym (ace)

    För några månader sedan, kanske ett halvår sedan så fanns en liknande tråd. En 17-årig dotter som studerade vid högskola och såg ut och agerade som mycket mogen för sin ålder ville flytta ihop med en lärare hon varit tillsammans med i några år...

Svar på tråden Dottern vill flytta ihop med sin äldre ”fästman”