• Anonym (Mira)

    Blivit uppsagd

    När jag äntligen fått jobb inom det jag pluggat till så blir jag uppsagd pga allt mer corona. Vet inte vad jag vill ha sagt bara så jävla trött på all skit.

    Hur ska man kunna få nytt jobb i allt detta?

  • Svar på tråden Blivit uppsagd
  • Anonym (S)

    Håll ut. Det här kommer inte hålla på i en evighet. Tills dess kan du ju försöka få timvicka där det behövs folk nu, tex förskola, äldreomsorgen, städ etc.

  • Anonym (Mira)
    Anonym (S) skrev 2020-03-24 17:47:33 följande:

    Håll ut. Det här kommer inte hålla på i en evighet. Tills dess kan du ju försöka få timvicka där det behövs folk nu, tex förskola, äldreomsorgen, städ etc.


    Tack! På ett sätt känner jag mig hoppfull. Mest oroligt ekonomiskt och känns som att jag måste gå 10 steg bakåt.

    Tidigare haft tankar på att plugga till något helt annat vilket har vaknat till liv igen. Känner inte att jag kan vänta på att min nuvarande arbetsgivare behöver anställa igen. Hoppas att detta kommer leda till något bra och att det hinner vända innan fler drabbas.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (S) skrev 2020-03-24 17:47:33 följande:

    Håll ut. Det här kommer inte hålla på i en evighet. Tills dess kan du ju försöka få timvicka där det behövs folk nu, tex förskola, äldreomsorgen, städ etc.


    Svårt att tänka mig att förskola tar in. Däremot städ och äldreomsorg.

    Vad har du utbildad dig till?
Svar på tråden Blivit uppsagd