• Findus12

    Orolig och osäker

    Jag blir iår fyllda 32 år. Jag har aldrig drömt om barn utan har väl gått ifrån att inte vilja till att känna ?någon gång?.. klart jag vill ha barn. Men känner jag mig redo fast jag snart är 32? Nej för tusan...

    Jag har sedan ca 1,5 år tillbaka träffat en kille på distans. Vi kom i kontakt via en kontaktannons på sociala medier och han visste redan innan vi träffats att jag är hans ?hon? som han vill leva med. Han är världens underbaraste. Klok. Ekonomisk. Arbetssam. Seriös i allt han gör. Ordning och reda. Bra ekonomi. Han har involverat mig i allt sedan vi blev ett par för ett år och tre månader sedan. Han pratar alltid oss. Vi hade en distansrelation till en början och jag pendlade de ca 70 mil mellan oss om helgerna. Oftast jag eftersom han hade fullt upp med sina jobb och jordbruk. Japp han har jordbruk med köttdjur med ca 100 köttdjur tillsammans med fadern. Jagar och har jakthund.. och alltid fullt ös från morgon till kväll. Han har väl eg tjatat om barn sedan i början av vår relation men det har ju inte riktigt varit aktuellt eftersom vi inte var sambo.

    I slutet av 2019 blev jag varslad från mitt jobb pga arbetsbrist. Flytten blev av och nya jobb söktes på nya orten. Vi bestämde att sluta med p piller, inte försöka utan ta det som det kommer. Sedan kom Corona epidemin, jag fick ett jobb på en supervettig arbetsplats där jag börjar om en par dagar. Min mens blev försenad och när jag städade sophinken ramlade ett av graviditetstesten ur som visade ett mkt svagt andra-streck... men nog tusan var det ett till streck där... tog ett nytt graviditetstest och visst kom där ett svagt streck som jag missat. Så otydligt men ändå där... panik... jag ska snart börja en visstidsanställning på sex månader med tanken att därefter bli överrekryterad.. men om jag nu blir gravid kan jag nog se mig i himlen efter den anställningen eftersom dom lär ju inte vilja anställa någon som precis ska gå hem på ?mammaledigt?... och som om det inte vore nog har sambon tingat en valp, en till jakthund... jag har precis varit hemma med en valp och det är krävande... å sambon har knappt tid att ta hand om den han redan har å ska nu ha en till... å barn på det för han blev givetvis helt överlycklig av det positiva graviditetstestet....

    Nu står jag här med blandade känslor... jag har ju knappt hunnit landa här i mitt nya hem... jag fick även nyligen för några dagar sedan hem min skadade häst som varit ute hos fodervärd där tanken var att han skulle bo kvar- innan han skadade sig.. just för att vi planerade familjeliv framöver... men nu känner jag att det är så mkt. Å jag skulle aldrig fixa en graviditet eller vara hemma på heltid utan mkt stöd från partnern... det känns förjävligt att jag högst troligt kommer bli av med jobbet som jag längtat efter å som känts så bra... om graviditet inträffat om sex månader hade saken varit en annan femma.. men nu blev det så olägligt mitt i all röra ???? sambon vill såklart behålla men det är inte hans tillvaro som blir totalt förändrad.. för han är knappt hemma.. å jag litar inte på att han kommer vara hemma mer sen heller... och en valp till i samma veva när vi redan har en valp hemma på 16 veckor... hjälp. Vad ska jag göra???

    Jag har dessutom varit gravid en gång tidigare. 2017. Utomkvedshavandeskap... så det finns ju också en risk att detta är ett utomkvedshavandeskap... det vet jag ju inte riktigt ännu.

    Känner sån jävla beslutsångest... nya jobbet... min skadade häst.. valpen vi redan har hemma... valpen som min sambo tänker släpa hem om några månader... och det faktum att han har så jävla fullt upp hela tiden ???? hur hade ni gjort?

    Han är för övrigt världens underbaraste man också... omtänksam, givmild. Säger att vi klarar oss bra även om jag inte har ett jobb å menar att vi inte kan planera allt. Åh ????

  • Svar på tråden Orolig och osäker
  • Gameofthrones
    Findus12 skrev 2020-03-25 08:29:10 följande:

    Jag blir iår fyllda 32 år. Jag har aldrig drömt om barn utan har väl gått ifrån att inte vilja till att känna ?någon gång?.. klart jag vill ha barn. Men känner jag mig redo fast jag snart är 32? Nej för tusan...

    Jag har sedan ca 1,5 år tillbaka träffat en kille på distans. Vi kom i kontakt via en kontaktannons på sociala medier och han visste redan innan vi träffats att jag är hans ?hon? som han vill leva med. Han är världens underbaraste. Klok. Ekonomisk. Arbetssam. Seriös i allt han gör. Ordning och reda. Bra ekonomi. Han har involverat mig i allt sedan vi blev ett par för ett år och tre månader sedan. Han pratar alltid oss. Vi hade en distansrelation till en början och jag pendlade de ca 70 mil mellan oss om helgerna. Oftast jag eftersom han hade fullt upp med sina jobb och jordbruk. Japp han har jordbruk med köttdjur med ca 100 köttdjur tillsammans med fadern. Jagar och har jakthund.. och alltid fullt ös från morgon till kväll. Han har väl eg tjatat om barn sedan i början av vår relation men det har ju inte riktigt varit aktuellt eftersom vi inte var sambo.

    I slutet av 2019 blev jag varslad från mitt jobb pga arbetsbrist. Flytten blev av och nya jobb söktes på nya orten. Vi bestämde att sluta med p piller, inte försöka utan ta det som det kommer. Sedan kom Corona epidemin, jag fick ett jobb på en supervettig arbetsplats där jag börjar om en par dagar. Min mens blev försenad och när jag städade sophinken ramlade ett av graviditetstesten ur som visade ett mkt svagt andra-streck... men nog tusan var det ett till streck där... tog ett nytt graviditetstest och visst kom där ett svagt streck som jag missat. Så otydligt men ändå där... panik... jag ska snart börja en visstidsanställning på sex månader med tanken att därefter bli överrekryterad.. men om jag nu blir gravid kan jag nog se mig i himlen efter den anställningen eftersom dom lär ju inte vilja anställa någon som precis ska gå hem på ?mammaledigt?... och som om det inte vore nog har sambon tingat en valp, en till jakthund... jag har precis varit hemma med en valp och det är krävande... å sambon har knappt tid att ta hand om den han redan har å ska nu ha en till... å barn på det för han blev givetvis helt överlycklig av det positiva graviditetstestet....

    Nu står jag här med blandade känslor... jag har ju knappt hunnit landa här i mitt nya hem... jag fick även nyligen för några dagar sedan hem min skadade häst som varit ute hos fodervärd där tanken var att han skulle bo kvar- innan han skadade sig.. just för att vi planerade familjeliv framöver... men nu känner jag att det är så mkt. Å jag skulle aldrig fixa en graviditet eller vara hemma på heltid utan mkt stöd från partnern... det känns förjävligt att jag högst troligt kommer bli av med jobbet som jag längtat efter å som känts så bra... om graviditet inträffat om sex månader hade saken varit en annan femma.. men nu blev det så olägligt mitt i all röra ???? sambon vill såklart behålla men det är inte hans tillvaro som blir totalt förändrad.. för han är knappt hemma.. å jag litar inte på att han kommer vara hemma mer sen heller... och en valp till i samma veva när vi redan har en valp hemma på 16 veckor... hjälp. Vad ska jag göra???

    Jag har dessutom varit gravid en gång tidigare. 2017. Utomkvedshavandeskap... så det finns ju också en risk att detta är ett utomkvedshavandeskap... det vet jag ju inte riktigt ännu.

    Känner sån jävla beslutsångest... nya jobbet... min skadade häst.. valpen vi redan har hemma... valpen som min sambo tänker släpa hem om några månader... och det faktum att han har så jävla fullt upp hela tiden ???? hur hade ni gjort?

    Han är för övrigt världens underbaraste man också... omtänksam, givmild. Säger att vi klarar oss bra även om jag inte har ett jobb å menar att vi inte kan planera allt. Åh ????


    Jag tror att du har kommit till hinder i din framtid du ser bara just det för du prioriterar? En skadad häst jag vet mkt arbete, rehabilitering mm. Så länge du vet och du ser vad din häst kan klara av skadan utan problem så brukar det andra fixa sig också. Jag tror att verkar vara rät för dig, jag tycker attt man ska ha stabilt omkring sig =) Det är superkul med jakt. Det är en speciell sak och tänk om det skulle funka med barn i era framtid. Tänkt dig med barn som lär sig hur man jagar, rensar, och äter och osv. Hur man tar vara på allt man gjort för mödan. Fiske om ni tycker om det med tänk och fiska , rensa äta mmmm härligt!

    Men jag tycker inte satt det ska inte vara en stor sak att hänga upp sig på det är dina rädslor, jag har själv rädslor men försöker övervinna det och att du berättar det satt det finns chans med utomhavandeskap. Då tror jag att det blir mindre stress för dig, det är sällan man hittar en stabil karl =) Ta chansen och gör ett försök, verkligen !

    Jag vet att du har skrivit oron just om familj osv. Snälla låt inte det styra ditt liv, försök.... Killar med atbilitet, jaktkille, snäll, såna växer inte på träd =)
  • Findus12

    -> gameofthrones

    Jag är mest orolig för min egen situation. Att förlora det jobb som är så otroligt viktigt för mig på en ny plats. Vem väljer att överrekrytera en anställd som vid tidpunkten ska gå hem på mammaledigt? Å samma där att sambon har så fullt upp och drar på sig mer saker. Det kommer inte finnas tid för honom att engagera sig i familjen och barnet... å jag tycker verkligen inte att vi behöver en till jakthund... han är rätt van med att nära och kära hjälper till... men jag tycker inte det är rimligt att skaffa sig saker som någon annan ska ta hand om.. och i läget för familj är mitt fasta jobb en viktig del av mig. Samt att jag har någon som drar halva lasset med att vara närvarande med familjen och har det fysiska ansvaret. för att jag ska vilja ha barn är det viktigt att partnern drar 50% av omvårdnad, uppfostran mm. Jag själv är uppvuxen i en familj där pappa aldrig var hemma.. jag vill inte hamna i en sådan situation igen... ???????? annars är han som sagt underbar på alla sätt... men jag blir så orolig att jag ska bli ämnad att inte ha något eget liv.. ensam och fast i hem och hushåll med barn och allt det som har varit jag kommer inte existera längre... ???????? sjukt orolig...

  • Gameofthrones
    Findus12 skrev 2020-03-25 13:33:56 följande:

    -> gameofthrones

    Jag är mest orolig för min egen situation. Att förlora det jobb som är så otroligt viktigt för mig på en ny plats. Vem väljer att överrekrytera en anställd som vid tidpunkten ska gå hem på mammaledigt? Å samma där att sambon har så fullt upp och drar på sig mer saker. Det kommer inte finnas tid för honom att engagera sig i familjen och barnet... å jag tycker verkligen inte att vi behöver en till jakthund... han är rätt van med att nära och kära hjälper till... men jag tycker inte det är rimligt att skaffa sig saker som någon annan ska ta hand om.. och i läget för familj är mitt fasta jobb en viktig del av mig. Samt att jag har någon som drar halva lasset med att vara närvarande med familjen och har det fysiska ansvaret. för att jag ska vilja ha barn är det viktigt att partnern drar 50% av omvårdnad, uppfostran mm. Jag själv är uppvuxen i en familj där pappa aldrig var hemma.. jag vill inte hamna i en sådan situation igen... ???????? annars är han som sagt underbar på alla sätt... men jag blir så orolig att jag ska bli ämnad att inte ha något eget liv.. ensam och fast i hem och hushåll med barn och allt det som har varit jag kommer inte existera längre... ???????? sjukt orolig...


    Vet du en sak? Jag tror att han kommer lägga den tiden på barn, det tror jag. Även fullt upp. Jag tror att du söker vad som kan gå fel. 

    Det tar ett år för att du ska få en full mammapeng. Nytt jobb är jobbigt. Jag vet har gjort det bytt arbete.. Du är nog bekväm i ditt och inte tar nya saker till dig? Nä, förstår dig med jakthund, den 'aldre lär den nya jakthunden innan den går i pension som jag brukar kalla det. Du har rädslor ser hur du beskriver och skriver. 

    vet du Din pappa är inte som andra alla män , även om det finns många puckos.

    Jag tycker att du ska ge honom fakta och säg var du står och att du väljer skaffa barn för ni älskar varandra, han ska finnas där. 

    Jag vet själv hur det känns och bli övergiven jag drog upp mina axlar blev självständig uppvuxen i svensk familj har kontakt med mina biologiska (bra tät kontakt)'det är en annan historia.

    Du har inte bearbetat dina känslor, du är fruktansvärd rädd och bli övergiven med din kille och han lämnar dig hemma med barnet. 

    När ni flyttar tillsammans skaffa kontrakt ? Är det eget han bor i kan du investera i som du har rätt till sen om det skulle bli separation. där har du din säkerhet, giftermål har du rätt till hälften automatiskt.

    Det finns lösningar det gäller bara hitta dem och det ska kännas rätt. 

    Jag har haft mkt och göra och har det idag med men jag "överger" inte mina barn med kvalitetstid, inte min make heller.
  • Findus12

    Man kan nog sammanfatta det att jag är självständig och har alltid varit. Aldrig varit beroende av någon annan. Klarat mig själv. Inte haft spec mkt kontakt med min egen familj. Utbildat mig. Skapat mig ett liv. Självständigt liv. Driftig som person. Har en gång tidigare flyttat bort ifrån mitt hem till en plats som inte var min för en man. Han jag blev gravid med utomkvedshavandeskapet med. Han tyckte bla att jag straffade honom iom att jag ville att han skulle ställa upp och följa med till sjukhuset vid ultraljud/abort. Han var med på ett av alla besök. Resten fick jag göra på egen hand. Han bröt ner mig totalt och lämnade mig i spillror. Jag var så ynklig och ville dö. Panikångestattacker å han utnyttjade mig så länge han kunde tills han hittat en ersättare för mig. Osv.. kastade ut mig från ena dagen till den andra. Riktigt vidrig människa.

    Nu har jag flyttat igen. Men ytterligare 50 mil utöver som 20 jag redan flyttat tidigare. Ännu längre bort från min familj... det är för mig otroligt viktigt att inte bli ?hemma?. Jag är ingen hemmafru eller som fixar med att leva på någon annan. Jag vill jobba. Jag vill ha en egen lön till hushållet. En egen karriär. Jobba med det jag utbildat mig på högskola för. Inte vara hemma å dra hela lasset I Hem och hushåll medan han kommer och går sen kväll och tidig morgon. Jag skulle hata mitt liv om jag skulle bli berövad på mitt jobb jag ska börja på om en vecka... 6 månaders visstidsanställning som underkonsult för att sedan kunna bli överrekryterad om dom är nöjda med min prestation. Det kommer sumpas av en graviditet. ???????? jag vill ha familj med denhär mannen. Jag är trygg i hans sällskap på alla sätt. Förutom att han jobbar alldeles för mkt.. så jag är livrädd att bli ensam. Mellan fyra väggar med alla ?husdjur? han dragit på sig samt barn... medan han är borta och sköter sin plikt ????????...

    sen finns det såklart hjärnspöken från förra gången.. men jag blir i en sådan ensam beroendesituation utan egen försörjning... ???? och det är verkligen fel läge att skaffa en valp mitt i allt detta när han knappt har tid med den hunden som redan finns... och med tanke på tiden ett barn skulle ta och det engagemang jag förväntar mig till 50%. Så är en valp helt fel tid nu isåfall... man kan väl sammanfatta det såhär. Jag är tillsammans med den manliga versionen av mig själv. Driven, egna intressen, vill mycket, gillar inte att sitta still..

Svar på tråden Orolig och osäker