• Wed 25 Mar 2020 12:51
    562 visningar
    13 svar
    13
    562

    Gravid i Göteborg - BF hösten 2020

    Hej!

    Det finns redan en del gravidgrupper med BF till hösten 2020 men jag tänkte se om det finns flera som bor i eller nära Göteborg?

    Nu när samtliga föräldrargrupper, föreläsningar, träningsgrupper osv blir inställda hade det varit trevligt att komma i kontakt med andra som bor nära.

    Vi väntar vårt första barn 22/10 och allt är nytt och spännande. Det hade varit roligt att byta ut erfarenheter med de som redan har barn sedan tidigare och med alla andra som väntar sitt första barn.

    Kanske man kan ses framöver (när man får göra det igen) och bygga upp en egen föräldrargrupp.

    Om intresset finns kan vi sedan starta en fb/whatsappgrupp.

    En kort presentation av mig/oss:

    Jag, 34 år, gift med maken 42 år. Jobbar inom sjukvården/skolan. Det är som sagt vårt första efterlängtade barn. Själv är jag ursprungligen från Tyskland, bott vid svenska östkusten i många år men flyttade för 1 år sedan hit till Göteborg. Hobbies: dansa salsa, yoga, läsa och utflykter till naturen.

  • Svar på tråden Gravid i Göteborg - BF hösten 2020
  • Thu 26 Mar 2020 18:52
    #1

    Jag ???????????

  • Mon 30 Mar 2020 09:37
    #2

    Hej!

    Ja, jag och min sambo väntar vårt första barn, jag är 31 och bor i Göteborg med killen och vår galna valp, hehe. Vi kommer båda från Göteborg men bodde i Östersund några år och har nyligen flyttat tillbaka till västkusten. Jag har inte så mycket kompisar som har barn, så jag vill gärna ha kontakt! På fritiden gillar jag att vara utomhus och att baka. I Östersund gjorde jag mycket yoga men har inte kommit igång med träningen här än riktigt.

    Vi är beräknade 5/9 i höst :) hur har du mått hittills? Vilken vecka är du i?

    // Jenny

  • Mon 30 Mar 2020 10:29
    #3
    JensanGbg skrev 2020-03-30 09:37:53 följande:

    Hej!

    Ja, jag och min sambo väntar vårt första barn, jag är 31 och bor i Göteborg med killen och vår galna valp, hehe. Vi kommer båda från Göteborg men bodde i Östersund några år och har nyligen flyttat tillbaka till västkusten. Jag har inte så mycket kompisar som har barn, så jag vill gärna ha kontakt! På fritiden gillar jag att vara utomhus och att baka. I Östersund gjorde jag mycket yoga men har inte kommit igång med träningen här än riktigt.

    Vi är beräknade 5/9 i höst :) hur har du mått hittills? Vilken vecka är du i?

    // Jenny


    Hej! Vad roligt att ni också får ert första barn! Och ni har redan en valp. Då blir det mycket att göra hemma. Var har ni för hund?
    Jag har bara en kompis som får barn 8 veckor före mig.

    Till vilken MVC går ni? Jag går till barnmorskegruppen och vi är väldigt nöjda.

    5/9 är ju redan snart alltså relativ sett. Planerar ni att föda barnet på Östra? Vi funderar på Borås eller Varberg istället. Men vi har lite tid att bestämma oss.
    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • Mon 30 Mar 2020 12:04
    #4

    Jag hoppar in här!

    Vi väntar vårt första barn efter års kämpande med ofrivillig oförklarlig barnlöshet. Jag är 27år och maken 33år. Jag är född och uppvuxen i Göteborg men maken flyttade till Sverige för 2 år sedan. Vi bor i nordöstra delen av staden tillsammans med vår lite halvt galna hund.

    Bebis i magen är beräknad 27/9, början av graviditeten var tuff med mycket illamående, huvudvärk och migrän men börjar släppa nu :)

  • Mon 30 Mar 2020 14:32
    #5
    Plutop skrev 2020-03-30 12:04:19 följande:

    Jag hoppar in här!

    Vi väntar vårt första barn efter års kämpande med ofrivillig oförklarlig barnlöshet. Jag är 27år och maken 33år. Jag är född och uppvuxen i Göteborg men maken flyttade till Sverige för 2 år sedan. Vi bor i nordöstra delen av staden tillsammans med vår lite halvt galna hund.

    Bebis i magen är beräknad 27/9, början av graviditeten var tuff med mycket illamående, huvudvärk och migrän men börjar släppa nu :)


    Vad roligt, en till Göteborgsbebis. Själv kämpade vi också hårt. Helt otroligt när mirakeln äntligen är på väg. Så den ena har valp här inne och ni har en galen hund (halvgalen i alla fall). Vilken MVC går du till?

    Jag tänkte öppna en facebookgrupp nu. Skulle ni vilja gå med i denna? Jag gör den hemlig så ni kan skicka ett meddelande med ert namn till mig så kan jag adda er där.
    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • Mon 30 Mar 2020 16:09
    #6

    Så nu har jag gjort en grupp på Facebook också "Föräldrargrupp Göteborg Höstbebisar 2020" men den är privat så det går inte att söka. Skicka meddelande till mig så kan jag bjuda in er till gruppen.

  • Thu 2 Apr 2020 14:24
    #7

    Jag hänger gärna på, bor i Gbg tillsammans med sambo och våra två barn! Detta blir vårt 3:e gemensamma. Jag har BF 10 sep.

  • Thu 2 Apr 2020 14:37
    #8

    Jag är gärna med! Jag är 37 år och väntar mitt tredje barn 30/8. Både jag och mannen är från Göteborg :) nu bor vi i högsbo

    Jag har en 8årig dotter (från tidigare förhållande) samt en 2,5 årig pojke med min man.

    Skriver ett meddelande för fb gruppen!

  • Thu 2 Apr 2020 14:37
    #9

    Jag är gärna med! Jag är 37 år och väntar mitt tredje barn 30/8. Både jag och mannen är från Göteborg :) nu bor vi i högsbo

    Jag har en 8årig dotter (från tidigare förhållande) samt en 2,5 årig pojke med min man.

    Skriver ett meddelande för fb gruppen!

  • Thu 2 Apr 2020 19:36
    #10
    majekase skrev 2020-04-02 14:37:23 följande:

    Jag är gärna med! Jag är 37 år och väntar mitt tredje barn 30/8. Både jag och mannen är från Göteborg :) nu bor vi i högsbo

    Jag har en 8årig dotter (från tidigare förhållande) samt en 2,5 årig pojke med min man.

    Skriver ett meddelande för fb gruppen!


    Kul! Du har fått en vänskapsförfrågan.
    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • Sun 17 May 2020 23:00
    #11
    Limarie skrev 2020-03-30 16:09:36 följande:

    Så nu har jag gjort en grupp på Facebook också "Föräldrargrupp Göteborg Höstbebisar 2020" men den är privat så det går inte att söka. Skicka meddelande till mig så kan jag bjuda in er till gruppen.


    Hej!

    Vet att du bjöd in mig till gruppen men hittar tyvärr inte den på fb, vill du bjuda in igen
  • Thu 9 Jul 2020 23:18
    #12

    Hej! 40 år och bor i Majorna. Andra barnet be 3 december. Inga kompisar som är gravida atm så knyter gärna nya kontakter ????

  • Tue 8 Dec 2020 17:03
    #13

    Hej jag heter Priscilla 37 år bf 4 december gått över tiden bor i ale med man, tre pojkar och en hund ????????

Svar på tråden Gravid i Göteborg - BF hösten 2020