• Anonym (Förtvivlad.)

    Missfall? Snälla hjälp.

    Vet inte vem jag ska prata med och vänder mig nu till er allvetande här på FL.

    Den Onsdag 11/3 plussade jag och glädjen var enorm efter att ha försökt i nästan ett år. Hade haft molsnde värk i magen, men söndagen den 15/3 fick jag kraftigare värk och dagen efter började jag blöda, blödde i 4 dagar ( 2 av dom väldigt lite). Nu är min fråga, kan det vara missfall? Men varför har jag då förfarande molande värk i magen, typ som mensvärk. Vågar i tre ta ett gravtest innan min sambo kommer hem igen från jobbresa. Kan någon göra mig lite klokare? Googlar mig galen.

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Missfall? Snälla hjälp.
  • Anonym (gammal kärring)

    Ca var femte graviditet slutar i missfall, ett enstaka tidigt missfall är därför inget konstigt eller sjukligt.

    Om du testar dig nu kan du ha grav-hormoner kvar i kroppen en tid fast det är missfall, så det är ingen mening att förbruka en massa tester på det.

    Så bara lev ett par veckor, tänk inte på det och se vad som händer, det är mitt råd. Du kommer att förstå vad som gäller.

  • Anonym (Tre missfall under 5 månader)

    Hej,

    när hade du ÄL? det låter som att kroppen stött ifrån sig embryot, så har det varit för mig iaf men det behöver inte vara så. Jag skulle rekommendera dig att ta graviditetstest det första du gör på morgonen med 2-3 dagars mellanrum och se om sträcken blir starkare eller svagare..

    Kram, det blir bra tillslut!

  • Anonym (Hallå)

    Omöjligt för oss att veta, kan vara MF kan vara normal blödning som ibland sker i graviditeten.

    Har du tagit fler tester? Blir dem starkare/svagare eller är på samma nivå?

Svar på tråden Missfall? Snälla hjälp.