• Louiicee

    Kläder för bebis 12 grader

    Halloj!

    Min dotter är nu exakt 4 månader och jag tycker att det är extremt svårt att veta hur jag ska klä henne.

    Nu är det ca 12 grader, sol och hyffsat vindstilla. Har precis börjat med sittdelen och i den har hon en fleece åkpåse, en tunnare fleecejacka och mössa. Hon protesterar inte än. Men känns på gränsen till för varmt? Hur klär ni era hjärtan i detta härliga vårväder?

    Tacksam för tips

  • Svar på tråden Kläder för bebis 12 grader
  • Jag är bara jag

    Nu är mina barn något äldre, men åkpåse hade jag aldrig över +10. Jag har haft täcke eller filt över benen. Mössa, vantar och jacka eller tunnare overall. Sockar.

  • Fröken W

    Jag tycker att det låter som perfekt klädsel för en 4 månaders.

    Jag har en 5,5 månaders, vi använder fortfarande liggdelen men har typ samma klädsel på henne som du har.

  • Disa35

    Klä på barn som vanligt, lägg badtermometer i vagnen nära bebis och gå ut en sväng. Tempen i vagnen ska vara 20-23 grader, alltså rumstemperatur.

    Om det är mer; skippa åkpåsen och lägg över en inte alltför tjock filt istället.

  • Solblomma30

    Vi har precis bytt till sittdel för vår sjumånaders bebis och jag klär honom precis som du beskriver. Vi har en åkpåse fodrad med fleece som han har upp till midjan. Sen har han vanliga kläder plus en skaljacka, mössa och vantar. Raggsockor på fötterna. Jag har en liten muslinfilt som jag lägger om honom upptill om det blåser och han verkar kall. Är det för varmt kan man ju bara dra upp dragkedjan på åkpåsen. Jag tycker själv att det är för kallt utan åkpåse än. Här har varit ca 9-10 plus sista dagarna.

    Går vi ut tidigare om dagen eller senare på kvällen när temperaturen sjunker så får han ha overall på sig istället för jacka. Han sitter ju still hela tiden så blir inte så varm som syskonen som springer runt :) När jag klär av honom efter utevistelse så brukar han vara lite lite kall om händer och fötter men lagom varm om kroppen. Varken svettig eller kall. Så det känns som att det nog är lagom mycket kläder på ute!

Svar på tråden Kläder för bebis 12 grader