• SmultronCupcake

    Hinnsvepning idag. Kan jag hjälpa till så det startar?

    Idag vid 11-tiden fick jag en hinnsvepning.

    Detta är mitt 3 barn så ska tydligen vara svårare för hinnsvepningen att fungera.

    Aldrig fått hinnsvepning innan så undrar om det finns något jag kan göra för att hjälpa till så det startar?

    Ni omföderskor som fått hinnsvepning, har de hjälpt?

  • Svar på tråden Hinnsvepning idag. Kan jag hjälpa till så det startar?
  • Anonym (K)

    Jag fick också hinnsvepning med tredje barnet. Jag var i v 37+5 och när de gjorde de var jag öppen 2,5 cm men tappen var hård. Fick lite mer förvärkar den dagen men annars märkte jag ingen skillnad. När jag var i v 38+0 sattes jag igång och då var jag öppen 3 cm och tappen var fortfarande hård. Så nej, på mig gjorde nog inte hinnsvepningen någon större skillnad. Tror inte man kan göra nåt speciellt för att skynda på det just vid hinnsvepning heller. Lycka till och hoppas hinnsvepningen funkar bättre på dig!

  • Anonym (Anonym)

    Oavsett hinnsvepning så finns det ju andra saker att ta till; ha sex eller lätt motion är ju ofarliga saker att prova.

  • SmultronCupcake

    Ingen skillnad för mig ett dygn senare så är väl bara att vänta tills imorgon så eventuellt en andra hinnsvepning då annars blir det igångsättning nästa vecka

  • Hejåhå

    Jag har hinnsvepning om en vecka och det är mitt fjärde barn, men har 3e vaginala förlossningen framför mig. Varför ska det vara svårare att lyckas med tredje barnet just med hinnsvepning?

    Jag gjorde hinnsvepning med förra barnet i vecka 37+0 och då var jag omogen, men hon gick in och drog i tappen ändå och svepte runt. Någon vecka senare gjordes hinnsvepning nr 2 och jag var då mer mogen, så någonting tänker jag ändå att det hjälpt. J

    Efter första hinnsvepningen fick jag lite värkar och slemmiga flytningar med blod i.

    Efter hinnsvepning nr 2 satte det igång dagen efter och jag hade en snabb förlossning.

Svar på tråden Hinnsvepning idag. Kan jag hjälpa till så det startar?