• Delilah2001

    Tips på "pyssel" för 1 och 2-åring hemma

    Är hemma på obestämd tid med en ettåring (1,5) och en tvååring (2,5).

    Tvååringen går på förskola i vanliga fall, och vi brukar annars gå på aktiviteter som öppna förskolan etc.

    Nu är vi hemma och mer eller mindre isolerade eftersom jag är sjuk.

    Jag har inte så väldigt mycket ork, men vill gärna ha tips på sysselsättning!

  • Svar på tråden Tips på "pyssel" för 1 och 2-åring hemma
  • Delilah2001

    Tack tack!

    Rita gör vi. Vattenlek, menar du typ bada?

    Dega har vi inte testat här hemma, men det ska vi testa!

  • Elin P

    Några hinkar med lite vatten i och sedan mått att hälla med. Leksaker att stoppa i. Flaskor att hälla i. Utföres med fördel i badrum :) Kan inte pappan vabba några dagar om du är sjuk och barnen är så små? Det låter tufft åt dig.

  • Delilah2001
    Elin P skrev 2020-03-29 08:37:28 följande:

    Några hinkar med lite vatten i och sedan mått att hälla med. Leksaker att stoppa i. Flaskor att hälla i. Utföres med fördel i badrum :) Kan inte pappan vabba några dagar om du är sjuk och barnen är så små? Det låter tufft åt dig.


    De badar varje kväll, men detta kan ju absolut testas! Tack!

    Om jag blir riktigt dålig så måste ju min man vara hemma, men jag har varit sjuk i tre veckor nu.

    Huvudvärk och hosta. Ett par dagar även med hög feber och så ont i kroppen att jag knappt kunnat röra mig. Då har han ju varit hemma.
  • Delilah2001
    Ballon79 skrev 2020-03-29 09:01:43 följande:

    Glöm inte att man kan rasa av lite energi utomhus.


    Vi är ute lite också! Tyvärr så blir min hosta värre utomhus, så det blir kortare stunder.
  • Litenekorre

    Kanske inte direkt "pyssel" men jag köpte stora och mjuka byggklossar till mina tvillingar (2 år) och en pikler triangel med rutschkana. Hur underhållande som helst och de leker i timmar. 


    När det kommer till pyssel då är slime bra, kladdar lite och bjuder på lek. Duplo, pussel med knoppar, tågbord, aktivitetsbord :) 


    Kan även tipsa om en inomhus barngunga som är stor hit hemma hos oss. 


    Krya på, hoppas du mår bättre inom kort!


     

  • Litenekorre

    Kanske inte direkt "pyssel" men jag köpte stora och mjuka byggklossar till mina tvillingar (2 år) och en pikler triangel med rutschkana. Hur underhållande som helst och de leker i timmar. 


    När det kommer till pyssel då är slime bra, kladdar lite och bjuder på lek. Duplo, pussel med knoppar, tågbord, aktivitetsbord :) 


    Kan även tipsa om en inomhus barngunga som är stor hit hemma hos oss. 


    Krya på, hoppas du mår bättre inom kort!


     

  • Delilah2001
    Litenekorre skrev 2020-04-01 22:37:07 följande:

    Kanske inte direkt "pyssel" men jag köpte stora och mjuka byggklossar till mina tvillingar (2 år) och en pikler triangel med rutschkana. Hur underhållande som helst och de leker i timmar. 

    När det kommer till pyssel då är slime bra, kladdar lite och bjuder på lek. Duplo, pussel med knoppar, tågbord, aktivitetsbord :) 

    Kan även tipsa om en inomhus barngunga som är stor hit hemma hos oss. 

    Krya på, hoppas du mår bättre inom kort!

     


    Tack! Jag mår ok nu. Men vi måste ändå stanna hemma.
Svar på tråden Tips på "pyssel" för 1 och 2-åring hemma