• Anonym (Gravid40)

    40 år och gravid med KK

    Jag är alltså 40 år och upptäckte precis att jag är gravid. Oplanerat såklart, men har kört med ägglossningstest och säkra perioder. Har väl tänkt att risken att bli gravid inte är jätte stor med tanke på min ålder, men har ändå varit noggrann för säkerhets skull. Just den här månaden brydde vi oss inte.

    Han vill nog ha barn, men vi är bara KK. Det skulle komma som en chock för omgivningen (för våra familjer som inte vet om oss) och ingen av oss är på rätt plats i livet för att få en liten egentligen. Samtidigt så kanske det är min sista chans.

    Jag har svårt att förstå att jag kunde bli gravid på en gång bara av att slarva lite en enda gång (jag är ju för f-n 40!). Kanske blir det missfall. Jag är bara i v. 4, men hur som, ska jag berätta för honom? Hur bör jag tänka? Avvakta?

  • Svar på tråden 40 år och gravid med KK
  • Anonym (Gravid40)

    Hoppsan, jag vet inte varför det blev tre kopior av samma trådstart.

  • MammaTillDansband

    Familjeliv funkar halvdant, ofrivilliga massposter och annat är vanligt, drabbar inte bara dig.

    Ja, vad säger man? Grattis!
    Låt fakta sjunka in, låt det ta sin tid. Sen kommer du veta vad du vill göra och säga!

  • Nicco123

    Andas och ta det lite lugnt och fundera över hur det känns för dig vad du vill ett par dagar, berätta sen. Han lär bli chockad till en början men om det är som du tror arr han nog vill ha barn lär han bli glad? :)

    Och grattis!

  • Anonym (Gravid40)

    Tack (eller något),

    ja, jag får nog låta det göra det (låta faktan sjunka in).

    Jag har läst att missfallsrisken är extremt hög i min ålder, så jag behöver kanske inte ens ta något beslut.

  • Anonym (Gravid40)

    Jag vet inte om han kommer bli glad. Jag tror det skulle vara blandade känslor. Vår situation är inte den bästa.

  • Anonym (no)
    Anonym (Gravid40) skrev 2020-03-27 14:55:39 följande:

    Tack (eller något),

    ja, jag får nog låta det göra det (låta faktan sjunka in).

    Jag har läst att missfallsrisken är extremt hög i min ålder, så jag behöver kanske inte ens ta något beslut.


    Nej missfallsrisken är inte "extremt" hög i din ålder så du kan nog räkna med att föda ett barn om ca åtta månader.
  • Anonym (Hihi)
    Anonym (Svansen) skrev 2020-03-27 15:39:49 följande:

    Haha, ska du säga som är gravid och inte vet vem pappan är... Som tänker lura i din sambo att han är pappan när du varit otrogen och legat med både sambon och en annan samma dag/dagarna efter varandra. Antingen har du tråkigt och hittar på eller så har du otroligt dubbelmoral 


    Haha på riktigt?
  • Milla18
    Anonym (Hihi) skrev 2020-03-27 15:56:46 följande:

    Haha på riktigt?


    Jag har inte påstått att jag är ett helgon. Jag är ett snuskigt svin dessutom feg. Så ingen behöver säga de för de gör jag själv
  • Anonym (Juni)

    Så du hade oskyddat sex och nu är du förvånad över att du är gravid..? 

Svar på tråden 40 år och gravid med KK