• Anonym (E)

    MA - när började ni blöda efter tagit Cytotec?

    Som rubriken lyder.

    Fick igår veta att jag hade fått MA. Trodde jag var i v13, men fostret hade slutat utvecklas runt v6 medan fostersäcken fortsatt växa till ca v9.

    Fick den första tabletten igår på sjukhuset, och idag för 3h sedan tog jag 4st cytotec.

    Jag känner knappt någonting och det har bara kommit jätte lite blod.

    Borde jag avvakta, eller ta de extra 2 cytotec nu?

  • Svar på tråden MA - när började ni blöda efter tagit Cytotec?
  • Anonym (-08)

    Hände ingenting första försöket vilket är ganska vanligt. Fick en andra omgång en vecka senare och då satte det igång. Fruktansvärt alltihopa för jag fick ligga både på bb och förlossningen!

  • Anonym (E)

    På bb och förlossningen?! Det är ju hemskt! En redan jobbig upplevelse måste känts så mycket tyngre, jag beklagar.

    Det har kommit igång för mig nu. Jag hoppas bara att allt

    försvinner fort och snabbt så jag kan blicka framåt..

  • Anonym (-08)
    Anonym (E) skrev 2020-03-27 17:10:27 följande:
    På bb och förlossningen?! Det är ju hemskt! En redan jobbig upplevelse måste känts så mycket tyngre, jag beklagar.

    Det har kommit igång för mig nu. Jag hoppas bara att allt
    försvinner fort och snabbt så jag kan blicka framåt..
    Ja, det finns ingen egen gynavdelning här och man får inte ta Cytotec utan övervakning. Vill bara förtränga hela den upplevelsen... Rynkar på näsan

    Beklagar ditt MA! Men tur ändå att pillren verkar funka direkt. Det är ju bäst och bättre rent psykologiskt att få ut allt så fort som möjligt så man kan gå vidare. Ta hand om dig!
  • Sthlmsthlm

    Hur har det gått? Tagit cytotec för andra gången idag (gjorde förra lördagen, hände inget). Än så länge har det inte satt igång. Fick även mifoprestone den här gången som används vid abort. Fostret stannade i vecka 9, är i 14 nu.

  • Anonym (E)

    Det gick inte jättebra för mig. När jag väl började blöda så slutade det inte och jag svimmade när jag ställde mig.

    Till slut fick jag åka in till gynakuten- blev skrapad fick ytterligare 2 cytotec och vätskedropp och blev kvar för obs.

    Hoppas det gick ?bättre? för dig.

    Hur mår ni så här efteråt? Psykiskt/ fysiskt?

    Jag har sådan fruktansvärd huvudvärk som inte ens ger sig med Ipren och Alvedon

Svar på tråden MA - när började ni blöda efter tagit Cytotec?