• Anonym (GunnarsBröd)

    Män ger upp för lätt?

    Många kvinnor tycker att det är mannen som ska ta första steget.
    Många kvinnor skulle själv inte våga, för de är rädda att få nej.
    Många män är trötta på att ta första steget. Efter en miljon nej så har lusten avtagit något att försöka igen.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män ger upp för lätt?
  • Barbro45

    Jag saknar alternativet -Alla alternativen gäller-

  • Anonym (Oljebyte)

    Män ger upp för lätt för att de sällan/aldrig är intresserad av att förändra det som inte fungerar.

  • Anonym (GunnarsBröd)
    Anonym (Oljebyte) skrev 2020-03-28 09:32:39 följande:

    Män ger upp för lätt för att de sällan/aldrig är intresserad av att förändra det som inte fungerar.


    Utveckla gärna.
  • Anonym (Oljebyte)
    Anonym (GunnarsBröd) skrev 2020-03-28 09:35:08 följande:

    Utveckla gärna.


    Precis det jag säger.

    Både här på nätet och i min omgivning finns män som gnäller över just att de inte kan läsa av kvinnor, inte får napp vid initiativ, ständigt nej vid första kontakt osv men ihärdigt vägrar ta åt sig tips, råd, kritik och uppmuntran. De försöker på alla sätt komma undan eget ansvar och ställer istället en massa orimliga krav på omgivning och kvinnor i synnerhet. Det kanske är just inställningen som gör att det inte lyckas? Men nej... Allt är någon annans fel... MIG är det minsann inget fel på och jag HAR gjort några förändringar... (frågar man vilka så har de på sin höjd klippt håret och köpt nya jeans... Ja det var inte det som var frågan..)
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Oljebyte) skrev 2020-03-28 09:32:39 följande:

    Män ger upp för lätt för att de sällan/aldrig är intresserad av att förändra det som inte fungerar.


    Håller helt med om detta. Många framförallt män har någon önskan om ett magiskt piller som skall fixa allt istället för att ta tag i sina egna känslor och reaktioner.

    Många män har också ett i mitt tycke märkligt sätt att se på andra och varför man har en relation.

    Inte ovanligt att män söker det som ibland kallas Trauma Bonding:

    Fix me, save me, validate My existens.

    Chaotic, unpredictable, a roller coaster of emotions.

    You complete My.

    I betray myself + all of My needs to recive Love.

    My relationships mirror the patterning of My childhood experience.

    Istället för att börja med att jobba med sig själv och söka sig till en relation med Authentic Bonding:

    Learn My, see My, hold space for all of My.

    Steady, safe, consistently showing up for each other without questions.

    You enhance who i already am.

    I do the work to meet My own needs first.

    My relationships are based i freedom accontability, + peace

    Så ja många män ger upp på tok för lätt istället för att se svaret i sig själva och varför det blir som det blir. Riktigt tuft men nyttigt och ibland helt nödvändigt att reflektera över sig själv och varför saker blir som dom blir och inte förvänta sig att hela världen skall anpassas sig.
  • Anonym (D)
    Anonym (Oljebyte) skrev 2020-03-28 09:32:39 följande:

    Män ger upp för lätt för att de sällan/aldrig är intresserad av att förändra det som inte fungerar.


    Och hur ska man veta det om ingen säger till en vad som är fel? Jag har blivit nobbad i över 10 års tid utan att ens få en enda dejt. Men ingen säger till mig vad jag behöver förändra. Har inga problem att försöka ändra bara jag vet vad jag ska ändra.
  • Anonym (Mm)

    Jag gav upp, inte för att mina försök inte ledde till nått men för att relationer aldrig gynnat mig på nått sätt. De tar bara men ger inget av värde.

    Så jag förstår inte ens varför män fortsätter att försöka. De måste ha nått inbyggt självskadebeteende.

  • Anonym (därför de inte har en chans i dagens samhälle)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2020-03-28 10:52:52 följande:
    Håller helt med om detta. Många framförallt män har någon önskan om ett magiskt piller som skall fixa allt istället för att ta tag i sina egna känslor och reaktioner.

    Många män har också ett i mitt tycke märkligt sätt att se på andra och varför man har en relation.

    Inte ovanligt att män söker det som ibland kallas Trauma Bonding:

    Fix me, save me, validate My existens.

    Chaotic, unpredictable, a roller coaster of emotions.

    You complete My.

    I betray myself + all of My needs to recive Love.

    My relationships mirror the patterning of My childhood experience.

    Istället för att börja med att jobba med sig själv och söka sig till en relation med Authentic Bonding:

    Learn My, see My, hold space for all of My.

    Steady, safe, consistently showing up for each other without questions.

    You enhance who i already am.

    I do the work to meet My own needs first.

    My relationships are based i freedom accontability, + peace

    Så ja många män ger upp på tok för lätt istället för att se svaret i sig själva och varför det blir som det blir. Riktigt tuft men nyttigt och ibland helt nödvändigt att reflektera över sig själv och varför saker blir som dom blir och inte förvänta sig att hela världen skall anpassas sig.
    Män har ju extremt dålig självinsikt generellt. De är sällan intresserade av personlig utveckling. Haft manliga bekanta som är som bebisar och inte förstår ett skit om varför tjejen gjorde slut eller varför de inte träffar nån ny. De har osunda alkoholvanor, inte närmat sig ett gym i modern tid, skiter i sin hälsa, luktar inte gott, klär sig sjavigt, har ingen koll på mode och stil eller vad kvinnor finner attraktivt. Gnäller mest istället för att utforska sin hjärnas kapacitet eller hitta intressen utöver dataspel och ölintag. Helt oförmogna att se sig själv utifrån. Finns en del kvinnor som är så också men ser det oftare med män.

    Sen om de väl får till en relation med nån går de ner sig i nån "slashaspassivitetskoma", blir egoistiska i sängen och jävligt tråkiga enligt många kvinnor.

    Självinsikt är vägen...och vilja till förändring och förbättring. Hur ofta har man inte hört män säga " om jag inte kan vara mig själv får det va" Var fan kan man vara sig själv i samhället utan att anpassa in sig...just asking!
  • Smecker

    Å ena sidan skall man respektera ett nej. Å andra sidan ger man upp för lätt.

    Ahem..


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Mm)

    [quote=80307922][quote-nick]Smecker skrev 2020-03-28 13:54:16 följande:[/quote-nick]Å ena sidan skall man respektera ett nej. Å andra sidan ger man upp för lätt.

    Ahem..

    Och oavsett är det alltid mäns fel

Svar på tråden Män ger upp för lätt?