• Virrevippen

    Pms eller gravid?

    Hej!

    Här kommer en fundering. Jag och sambon myste i samband med ÄL som jag misstänker var 20/3. Fyra dagar senare har jag fått någon märklig värk i tjejmagen, det drar längst ned i livmodern och det molar. Vissa dagar är det värre och andra dagar mindre. Ibland känns det som växtvärk och ibland nästan som mensvärk förutom att det känns liksom ?tungt? nertill. De senaste dagarna har jag även varit lite små yrslig, haft ömma bröst med stickningar, varit hejdlöst gasig och lös i magen, varit lite känslig och gått från ledsen till arg och glad på korta vändor, drömt helt sjuka drömmar och kommit ihåg allt och varit lite luktkänslig men inget illamående alls.

    Jag brukar ha pms i form av ömma bröst men mensvärken kommer alltid samma dag eller tidigast dagen innan mens. Är på bim-7 idag och har tagit ett (testa tidigt) test igår som var negativt (kunde verkligen inte hålla mig).

    När tror ni man kan testa sig som tidigast? Är det fler än jag som haft samma upplevelse och hur slutade för er?

  • Svar på tråden Pms eller gravid?
  • Anonym (Varje månad)

    Har så varje månad! Vet att det nog inte var svaret du hoppades på... :(

    Men de ökade nivåerna av progesteron kan ställa till det lite för kroppen. Känner speciell på den sidan, från den äggstocken som ägglossade.

    Har exakt samma symtom både när jag är gravid och inte. Enda skillnaden är att molvärken fortsätter och mensen inte kommer när jag är gravid.

    Trots att jag VET detta, så analyserar jag varje månad mina symtom

  • Anonym (L)

    Alltså, vissa av de sakerna du nämner kan ju vara tecken på graviditet, men att du redan har börjat märka av sådana symtom låter väldigt osannolikt. Du hade ägglossning för 8 dagar sedan och jag tror verkligen inte att du redan hade känt av sådana här starka symtom om du vore gravid. Det känns för tidigt. Men jag vet inte, det finns väl undantag för det med.

    Jag tycker i alla fall att du ska vänta och se om mensen kommer. Är bara slöseri med pengar att testa sig innan det. Kommer inte mensen som den ska så är det bara att ta ett test dagen efter, för då kommer du att plussa om du är gravid.

    Jag plussade på BIM+1. Misstänkte flera dagar innan det att jag var gravid. Nu hade jag ju visserligen inte exakt koll på min ägglossning, men jag följde min app och är rätt säker på att det stämde, så omkring en vecka efter ägglossning (då jag hade ägglossning enligt appen, men är väldigt säker på att det stämde) började jag märka av symtom. Jag blev mer kissnödig än tidigare och var tvungen att springa på toan oftare, men det var bara det jag kände av.

  • Virrevippen

    Det låter som ni ändå vet vad ni pratar om. Känner mig så förvirrad. Jag reagerade också på att det började så tidigt, det kanske helt enkelt får vara så att jag får avvakta och se om mensen dyker upp. Precis, man vill inte slösa pengar på tester helt i onödan... jag avvaktar ett par dagar och ser. Ska försöka återkoppla med hur det gick ;)

  • Anonym (L)
    Virrevippen skrev 2020-03-28 11:34:55 följande:

    Det låter som ni ändå vet vad ni pratar om. Känner mig så förvirrad. Jag reagerade också på att det började så tidigt, det kanske helt enkelt får vara så att jag får avvakta och se om mensen dyker upp. Precis, man vill inte slösa pengar på tester helt i onödan... jag avvaktar ett par dagar och ser. Ska försöka återkoppla med hur det gick ;)


    Gör så. :)
  • Anonym (Hej)
    Virrevippen skrev 2020-03-28 11:34:55 följande:

    Det låter som ni ändå vet vad ni pratar om. Känner mig så förvirrad. Jag reagerade också på att det började så tidigt, det kanske helt enkelt får vara så att jag får avvakta och se om mensen dyker upp. Precis, man vill inte slösa pengar på tester helt i onödan... jag avvaktar ett par dagar och ser. Ska försöka återkoppla med hur det gick ;)


    Hur har det gått? :)
  • Tigu
    Virrevippen skrev 2020-03-28 11:34:55 följande:

    Det låter som ni ändå vet vad ni pratar om. Känner mig så förvirrad. Jag reagerade också på att det började så tidigt, det kanske helt enkelt får vara så att jag får avvakta och se om mensen dyker upp. Precis, man vill inte slösa pengar på tester helt i onödan... jag avvaktar ett par dagar och ser. Ska försöka återkoppla med hur det gick ;)


    Hur har det gått för dig? <3
Svar på tråden Pms eller gravid?