• Anonym (Solen)

    Medicinsk abort utan smärta! :)

    Hej!

    Har läst så många hemska historier på Internet så jag ville bara delge min medicinska abort som jag precis genomgått. Kanske det kan trösta någon.

    Jag är gravid i vecka 7+1 enligt min beräkning då jag har exakt mens, ägglossning osv. BM trodde dock att jag är i början av v. 6.

    Jag ville inte göra abort men blev övertalad av min man. Så jag har gråtit mycket men till slut tagit beslutet ändå.

    För 2 dagar sedan fick jag första tabletten som jag svalde. Fick inga biverkningar.

    Igår sent på kvällen Så började jag utan förvarning eller någon känning att blöda som en vanlig mens. Vanligt färskt blod alltså. Inte mycket. Ingen smärta.

    Idag Kl. 9.15 tog jag en Naproxen och en Alvedon.

    Klockan 9.20 idag tog jag 4 tabletter cytotec och förde in i slidan.

    Upplevde inget alls. För en timme sedan fick jag lätt molvärk men det kändes knappt. Brukar i vanliga fall ha ont av mensvärk men detta kändes inte.

    Blödde sparsamt i nästan 3 timmar tills det kom lite mer rejält och föll ut två stora levrade klumpar nu när jag skulle gå och kissa. Ingen, verkligen ingen smärta över huvud taget.

    Nu ligger jag och blöder som en helt vanlig mens.

    Fortfarande ingen smärta.

    Ville mest lugna alla andra stackare som ska genomgå detta. Det behöver inte gå dåligt. Men såklart är alla olika. Ta hand om er!

    Nu ska jag sörja lite.

  • Svar på tråden Medicinsk abort utan smärta! :)
  • Anonym (Solen)

    Kan tillägga att detta vill jag aldrig mer genomlida ändå såklart.

  • Anonym (2 st)

    Jag har gjort två medicinska aborter med 14 års mellanrum. Båda helt smärtfria och utan komplikationer.

  • Anonym (abort)

    Gjorde förra veckan, ingen smärta här heller och började blöda 3 dagar efter cytotec..Inte alls så jobbigt som jag föreställt mig fysiskt. Det som var jobbigt var att inget hände på flera dagar och att jag mitt i detta skulle börja mitt nya jobb. Var jobbigt att inte veta hur ont det skulle göra och om jag var tvungen att vara hemma från jobbet.

    Men till er som ska genomgå en abort, alla har inte samma upplevelser, alla ligger inte och vrider sig i smärta.

  • Anonym (M)

    Inte läst hela texten men jag har gjort en abort och den var helt smärtfri.

  • Taxmannen

    Vill också dela med mig av min positiva upplevelse, då det för mig kändes bra att kunna läsa om andras upplevelser inför min kommande abort. Som ts skriver så finns det en massa skräckhistorier att läsa så jag vill bryta det med en positiv.

    För mig var det fruktansvärt jobbigt dagen innan jag gjorde min abort och tiden mellan jag tagit sista tabletterna och innan smärtan kom, men mest för att jag även lider av psykisk ohälsa vilket gjorde hela situationen värre. Jag var orolig för hur ont det skulle göra, hur mycket det skulle blöda, hur länge själva processen skulle pågå etc.

    Jag började dagen med att ta en drickyoghurt till frukost och tog en paracetamol efter (pga. annan medicin jag äter så kan jag inte ta de andra värktabletterna) och väntade 30 min. Därefter förde jag upp de fyra tabletterna och la mig i sängen och vänta i en timma som jag skulle, när jag kände att det började göra lite ont efter ca. 20min tog jag en av OxyNormen då jag var så rädd för smärtan.

    Jag låg och kollade på film i sängen med min pojkvän, gick upp efter ca. 1 1/2 för att se så att allt kommit igång och det hade det så jag gick bara och la mig i sängen igen.

    Värken var knappt värre än mensvärk under dagen och kvällen, blödde inte överdrivet mycket heller och gick bara på toa då och då.

    Väldigt skönt att det gick så smidigt och jag hade verkligen oroat och skrämt upp mig i onödan.

    Hoppas detta kan hjälpa någon i framtiden.

Svar på tråden Medicinsk abort utan smärta! :)