• FattingKameleont

    Hjälp att hitta husdjur

    Hej! Jag är en 15 årig tjej som vill skaffa husdjur! Men vet inte riktigt vilket. Men jag kommer självklart betala för det.

    Först och främst så är jag en katt människa och har alltid varit är även uppvuxen med dem men vid tillfället kan vi inte ha det då min mor anser att katter ska vara ute och även att vi redan gjort oss av med för många. Vi kan inte heller ha en hund då hennes man anser att dem är ?orena?. Jag bor i lägenhet både hos min mamma och pappa.

    Söker helst efter ett kärleksfullt djur som gillar att gosa mycket och leka. Hade helst villat ha en kanin men bor hos min pappa varannan helg så buren kan inte heller vara särskilt stor. Djuret ska även kunna gå fritt och ska minst vara i en kanins storlek.

    Känner att det finns väldigt många krav ???? men snälla skriv om du kommer på några... ????

  • Svar på tråden Hjälp att hitta husdjur
  • Mortiscia80

    Det går nog inte så bra för du vill ha ett djur som är större än en kanin samtidigt som buren måste vara mindre än till en kanin, så det säger liksom emot sig själv.

  • FattingKameleont

    @mortiscia80 Hej! Förlåt för att jag var otydlig! Menar att buren självklart ska vara stor nog för en kanin men inte alltför stor. Måste självklart inte vara ett djur som lever i en bur utan en som också kan gå fritt.

  • Mortiscia80

    Jadu, det blir svårt... Jag funderade på en chinchilla men vet inte hur de är som sällskapsdjur, om de vill klappas osv. De är inte så himla stora däremot, men så man kan hålla dem iaf.

    Men du vill ju ha en kanin så varför inte satsa på det? Alla raser är inte lika stora!

  • Sisisisi

    Om du skulle skaffa en kanin, kan din mamma ta hand om den då de helger du är hos din pappa så du slipper släpa med den?

    Annars kanske du kan låna en hund, gå på promenader och kanske kurs med den.

    Börja rida om du inte redan gör det. Blir visserligen inget husdjur, men praktiskt att rida andras hästar.

    Tänk på att inte binda upp dig för många år. Snart går du ut gymnasiet och vill kanske resa, plugga och flytta hemifrån. Kan vara svårt att ha ett husdjur då.

    Iller är annars ett sjukt roligt djur att ha, men kräver väldigt mycket arbete. Inget djur man kan ha utan att hela familjen är med på det.

    Tycker annars att sibirisk dvärghamster är ett väldigt trevligt husdjur. Visserligen mindre än vad du vill ha, men väldigt mysiga. Iaf den som jag hade.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • GöstaPetter

    Helt ärligt så tycker jag nog att du ska vänta med att skaffa djur om nu mamma/pappa inte är med på noterna. Om 3-5 år så kommer du förmodligen försöka hitta eget boende, och vissa boenden (inneboende, korridor, 2:a hand) kan vara svårt att hitta med ett djur.

    Jag äe inte insatt i bur-djur, men jag vet att många av dem inte får vara utan artfränder. Jag föreslår att du kollar runt på t. ex. youtube. T. ex.

    har massor av matnyttig info om kaniner.

Svar på tråden Hjälp att hitta husdjur