• Sat 28 Mar 2020 16:27
    847 visningar
    1 svar
    1
    847

    Blödning efter sex en vecka innan IVF

    Hej!

    Är ny här på Familjeliv. Jag och min sambo ska starta en IVF-behandling nästa vecka då min mens beräknas komma den 3e april. Vi blev hänvisade till IVF pga manlig faktor och vi väljer att göra det privat eftersom landstinget har stängt pga Corona-krisen.

    Jag hade en gynekologisk undersökning förra veckan den 19/3 med ultraljud, där det konstaterades att min ägglossning var på gång och antagligen skulle ske redan samma kväll eller nästa dag, alltså 20/3.

    Alldeles nyss hade jag och min sambo sex, och jag började blöda rätt så mycket precis efteråt. Det har aldrig hänt förut att jag har börjat blöda under sex.

    Jag undrar om någon har någon aning om vad det kan bero på? Är det en mellanblödning? Så sjukt olägligt veckan innan IVF i så fall... eller kan det vara mensen som kommit redan en vecka efter ägglossning?

    Eller kan det vara en slump att jag helt enkelt började blöda under sexet av annan orsak, att han kom in för djupt eller något sådant?

    Tror ni detta kan påverka IVF-behandlingen? Vi ska givetvis boka in en tid hos gyn snarast, eftersom vi inte vill lägga 30 tusen om det kan vara så att jag har någon infektion eller ännu värre.

    Jag undrar om någon har varit med om något liknande? Blodet liknar inte min mens, mensen brukar vara brun i början men det här är mycket ljusare. Jag har ingen mensvärk.

    Så himla olägligt att det skulle hända precis innan behandlingen, man är ju redan rätt så nojig att något ska gå fel... ????

  • Svar på tråden Blödning efter sex en vecka innan IVF
  • Anonym (Jag)
    Sun 29 Mar 2020 09:24
    #1

    Oj omöjligt för främlingar på internet att veta vad det är för "fel".

    Kan som du säger vara mellanblödning, mensen som är tidig (beroende på hur länge du blödde) sköra slemhinnor.

Svar på tråden Blödning efter sex en vecka innan IVF