• Anonym (dpddlp)

Hur funkar snapchat? Flörtar han?

Som titeln lyder. Säg att en person inte skickar något på flera månader + att vi inte setts på ett halvår. Sen skickar han något "banalt" typ vad hen käkar. Förväntar sig personen svar då? Skickar hen bara till mig eller bör jag räkna med att den skickade det till alla den är vän med? Kanske till mig av misstag?  Mvh noob!

• Svar på tråden Hur funkar snapchat? Flörtar han?
  • Anonym (tjej)

Kan hända att han förväntar sig svar eller försöker starta en konversation på det sättet. Jag kanske hade skickat tillbaka en bild på det jag håller på med, om nästa bild jag får inte heller hade någon text hade jag inte svarat igen. Hur gamla är ni? Det finns folk som endast skickar bilder för att behålla en s.k. streak, och inte för att dom vill prata egentligen. Detta är nog inte något som äldre personer håller på med skulle jag tro, utan mest yngre. 

• Anonym (dpddlp)
    Anonym (tjej) skrev 2020-03-28 21:59:54 följande:

Kan hända att han förväntar sig svar eller försöker starta en konversation på det sättet. Jag kanske hade skickat tillbaka en bild på det jag håller på med, om nästa bild jag får inte heller hade någon text hade jag inte svarat igen. Hur gamla är ni? Det finns folk som endast skickar bilder för att behålla en s.k. streak, och inte för att dom vill prata egentligen. Detta är nog inte något som äldre personer håller på med skulle jag tro, utan mest yngre. 

Saken är den att han har skickat förut någon gång och så har jag svarat och sen har han inte skickat något tillbaka, vilket har känts pinsamt. Men han har också några gånger svarat med en bild och så har vi skickat fram och tillbaka, dock utan text.
  • Anonym (dpddlp)
    Anonym (dpddlp) skrev 2020-03-28 23:19:03 följande:

Saken är den att han har skickat förut någon gång och så har jag svarat och sen har han inte skickat något tillbaka, vilket har känts pinsamt. Men han har också några gånger svarat med en bild och så har vi skickat fram och tillbaka, dock utan text.

Tror jag skiter i att svara faktiskt...
  • Anonym (tjej)

Ja skriver han ändå inget kan du lika bra undvika att svara, ingen idé med att bara skicka bilder utan någon text 

• Anonym (dpddlp)
    Anonym (tjej) skrev 2020-03-29 11:19:04 följande:

Ja skriver han ändå inget kan du lika bra undvika att svara, ingen idé med att bara skicka bilder utan någon text 

Precis. Tack så mycket!
Svar på tråden Hur funkar snapchat? Flörtar han?