• pytti

    10 dagar sen mens & ljusrosa flytningar

    Hej! Håller på att bli helt knäpp här.

    Skulle ha fått min mens för 10 dagar sedan & den brukar alltid vara punktlig. Kan ställa klockan efter den osv. Ni fattar.

    Nu är den 10 dagar sen.

    Fick ljusrosa flyktingar nu 10:e dagen och molvärk.

    Tog ett test för 2 dagar sedan MEN hetsig som jag är så tog jag det vid 18 på kvällen. En timme efter att jag redan hade kissat och innan det druckit väldigt mycket vatten och kaffe...

    Testet visade negativt -var jag för ?slarvig? när jag testade så det är möjligt att testet visar fel eller är min mens heeeeelt sabla rubbad av stress bara?

    Kan testet ha visat fel? Är det värt att köpa ett till och se?

  • Svar på tråden 10 dagar sen mens & ljusrosa flytningar
  • Anonym (Mamma)

    Ja du ska ju ha hållit dig minst fyra timmar innan testet, helst ska det vara morgonurin! Så köp ett till och gör det riktigt istället.

  • Anonym (53)

    Ta test med morgonurin, får du inte plus då är du till 99% inte gravid skulle jag säga med tanken på hur länge sedan du borde fått mensen egentligen

  • pytti

    Tack för svar!

    Var nog för hetsig men resonerade så att om det är något så syns det då det är så himla längesedan jag skulle få mens att jag tänkte att det skulle märkas ändå helt enkelt!

    Ska avvakta ett par dagar om jag har tålamod annars kolla.

  • Daphodil

    Nja. En vecka efter beräknad mens bör du kunna hinka i dig vatten och ändå få positivt på kvällsurin om du är gravid. Så jag tror bara mensen är sen. Det har hänt mig med.

  • pytti

    Lite så jag tänker med, som Daphodil. Det visar sig helt enkelt! Fruktansvärt utmanande för mitt kontrollbehov och extremt inrutade och förutsägbara liv det här haha

Svar på tråden 10 dagar sen mens & ljusrosa flytningar