• lillesnigelaktadig

    Mensvärk från helvetet, snälla hjälp!!

    Hej!

    Jag har tagit (500mg) 2 paracetamol och 1 (200mg) ipren kl 10, men detta hjälper inte mot min mensvärk. Har stått i duschen på den varmaste graden och tagit slut på varmvattnet, legat med värmekudde på magen, inget hjälper och jag gråter för jag har så ont.

    Har Naproxen hemma 250 mg, skulle jag kunna ta en sån idag, och sånnafall NÄR?

    Tack för all hjälp :(

  • Svar på tråden Mensvärk från helvetet, snälla hjälp!!
  • Vargaflickan

    Går du på p-piller ? Om inte så ring barnmorskan eller läkaren om att få det utskrivet, det hjälpte iallafall mig och jag hade precis lika vidrig mensvärk som du. Funkar inte det så vet jag tyvärr inte.

  • lillesnigelaktadig

    Hej! Nej jag går inte på p-piller, men funderar starkt på att börja, tror inte att jag kan leva så här längre.. det är ett rent helvete. Är just nu i Frankrike och har ingen möjlighet att börja med p-piller :/

  • Jag är bara jag

    Om du alltid har så ont och vanliga värktabletter inte hjälper har du sannolikt endometrios. Då hjälper i stort sett ingenting. Ta Naproxen du.

  • Alltärupptaget
    Jag är bara jag skrev 2020-03-29 16:44:49 följande:

    Om du alltid har så ont och vanliga värktabletter inte hjälper har du sannolikt endometrios. Då hjälper i stort sett ingenting. Ta Naproxen du.


    Är du helt jävla sjuk i huvudet? Tror du inte att man som kvinna kan ha sådana jävulska mensvärkar utan att ha endometrios? Tänk i så fall om! Flera varv!

    Till ts - ta du dina Pronaxen, det är väl det som hjälper lite just nu om du inte har nåt annat att ta till. Småsvammel som Alvedon och Ipren eller liknande hjälper inte då man har såna värkar. Jag vet, tro mig! Har själv suttit i duschen med varmt vatten rinnande över ländryggen och bett min man att skjuta mig. det är vedervärdigt!

    Sen, som en skrev, p-piller, spruta eller hysterektomi - det enda som hjälper! Tyvärr. Rynkar på näsan Lycka till! Jag lider med dig.

  • Jag är bara jag
    Alltärupptaget skrev 2020-03-29 17:18:31 följande:
    Är du helt jävla sjuk i huvudet? Tror du inte att man som kvinna kan ha sådana jävulska mensvärkar utan att ha endometrios? Tänk i så fall om! Flera varv!

    Till ts - ta du dina Pronaxen, det är väl det som hjälper lite just nu om du inte har nåt annat att ta till. Småsvammel som Alvedon och Ipren eller liknande hjälper inte då man har såna värkar. Jag vet, tro mig! Har själv suttit i duschen med varmt vatten rinnande över ländryggen och bett min man att skjuta mig. det är vedervärdigt!

    Sen, som en skrev, p-piller, spruta eller hysterektomi - det enda som hjälper! Tyvärr. Rynkar på näsan Lycka till! Jag lider med dig.

    Det är JÄTTEMÅNGA som har endo och lider för dom tror att jävulsk mensvärk är normalt!! Och det önskar du folk och tycker JAG är sjuk i huvet!! Har du nånsin åkt in på akuten gång på gång och fått NOLL smärtlindring trots de mediciner de gett dig? Legat år efter år i fosterställning och önskat dig döden pga mensvärken? Om inte håll enbart käft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Themis
    lillesnigelaktadig skrev 2020-03-29 15:49:12 följande:

    Hej! Nej jag går inte på p-piller, men funderar starkt på att börja, tror inte att jag kan leva så här längre.. det är ett rent helvete. Är just nu i Frankrike och har ingen möjlighet att börja med p-piller :/


    Ta du Naproxen. 

    Men varför skulle du inte kunna få ut p-piller i Frankrike om du bor där några månader eller ett år? Jag bodde där ett halvår för många herrans år sen och det var inte svårt att komma till läkare då?

    Jag gissar att du är ung och det är klart att det inte hjälper alla men jag hade helvetesmens tills jag var 22-23 år, sen blev det gradvis bättre.

    Hoppas du kan få utredning, för om man har endometrios så behöver man få hjälp med det och inte råd om att bita ihop bara för att man råkar vara kvinna.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
Svar på tråden Mensvärk från helvetet, snälla hjälp!!