• Anonym (Uppgi­ven)
    Sun 29 Mar 2020 14:33
    737 visningar
    9 svar
    9
    737

    Bråkade så högljutt att polisen kom

    Kan börja med att skriva att jag nästan aldrig dricker alkohol, jag mår helt inte bra av att dricka och har dessutom en ångestsjukdom som i sin tur inte alls går ihop med alkohol men igår var jag och min pojkvän (Vi bor inte ihop) på en fest där saker spårade ut något så kolossalt. Jag såg honom flörta och ta på en annan tjej vilket knäckte mig, jag började dricka mer och mer för klarade inte av att se dem ihop vart jag än vände mig om så såg jag dem ihopklistrade. Jag blev väldigt full men lyckades få tag i en vän som kunde hämta mig, min pojkvän följde med mig och han var också väldigt full så väl hemma började vi bråka som fan, vi skrek på varandra och han smäller igen en dörr. Helt plötsligt ringer det på dörren och där stod polisen, det var inte otippat att någon ringt dem eftersom vi förde ett jävla liv och jag förstår ju att grannarna blir oroliga det är dessutom väldigt lyhört här. Polisen pratade med oss en och en och åkte sedan, de var väl här i max 10 min totalt och bad i stort sett bara oss att dämpa oss och tänka på grannarna.

    Nu till min största oro: jag har en dotter varannan vecka. Hon var självfallet inte hemma inatt utan hon är hos sin pappa tills imorgon. Vad jag har hört är polisen skyldiga att orosanmäla sådant här? Kommer dem göra det trots att hon ej var hemma? Vi har haft kontakt med soc tidigare i samband med en vårdnadstvist så det spär ju på öron även fast vi bara fick bra bemötande men det var psykiskt påfrestande med en utredning. Känner mig så arg och ledsen att det gick så här långt för att han bestämde sig för att kladda på någon annan

  • Svar på tråden Bråkade så högljutt att polisen kom
  • Anonym (Soc.)
    Sun 29 Mar 2020 14:40
    #1
    +2

    Så pinsamt.

    Ja polisen borde göra en orosanmälan. De missar ibland detta dock så du kan ju hoppas på det om du vill slippa besväret.

  • Gameof­throne­s
    Sun 29 Mar 2020 14:43
    #2

    Barn var inte där så jag tror att det inte blir en anmälan.

    Den gör en orosanmälan när barn är där, det så jag tror.

  • Anonym (Soc.)
    Sun 29 Mar 2020 14:48
    #3
    Gameofthrones skrev 2020-03-29 14:43:37 följande:

    Barn var inte där så jag tror att det inte blir en anmälan.

    Den gör en orosanmälan när barn är där, det så jag tror.


    Stämmer ej.
  • Anonym (Ulle)
    Sun 29 Mar 2020 14:52
    #4
    +5

    Till att börja med: Sluta inbilla dig att du har en pojkvän, om han beter sig så där. Du är ingen för honom om han gör sådant medan du ser på. Noll respekt eller en dörrmatta som man trampar på när man vill. Är det den personen du vill vara?

    Gör slut, samla ihop lite självrespekt och fundera över vilka människor du har i ditt liv. Det måste väl finnas bättre än så här?

  • Anonym (Uppgi­ven) Trådstartaren
    Sun 29 Mar 2020 14:59
    #5
    -1
    Anonym (Ulle) skrev 2020-03-29 14:52:04 följande:

    Till att börja med: Sluta inbilla dig att du har en pojkvän, om han beter sig så där. Du är ingen för honom om han gör sådant medan du ser på. Noll respekt eller en dörrmatta som man trampar på när man vill. Är det den personen du vill vara?

    Gör slut, samla ihop lite självrespekt och fundera över vilka människor du har i ditt liv. Det måste väl finnas bättre än så här?


    Vem har sagt att vi kommer fortsätta vara tillsammans. Jag vet redan hur han behandlade mig tror du inte det svider? Men det är inte det jag frågar om, om han gjorde rätt eller fel eller vad jag ska göra med honom jag undrar enbart om jag behöver oroa mig angående min dotter.
  • Gameof­throne­s
    Sun 29 Mar 2020 15:05
    #6
    -1
    Anonym (Soc.) skrev 2020-03-29 14:48:35 följande:

    Stämmer ej.


    Sluta bita själv dig i arslet.

    Du beskrev nästintill likadant som jag. Sluta kommentera mig och sluta vara så bitter i livet vad som är fel och vad dom är rätt. Även du utger att vara ifrån soc. Även ni gör fel i systemet. Tjejen som blev starkt misshandlad av sina biologiska föräldrar som är drogmissbrukare och fick beslutet att åka hem ifrån fosterhem, sen dog hon hemma hos sina föräldrar. Tv 4 nyheter.
  • Anonym (Soc.)
    Sun 29 Mar 2020 15:33
    #7
    Gameofthrones skrev 2020-03-29 15:05:41 följande:

    Sluta bita själv dig i arslet.

    Du beskrev nästintill likadant som jag. Sluta kommentera mig och sluta vara så bitter i livet vad som är fel och vad dom är rätt. Även du utger att vara ifrån soc. Även ni gör fel i systemet. Tjejen som blev starkt misshandlad av sina biologiska föräldrar som är drogmissbrukare och fick beslutet att åka hem ifrån fosterhem, sen dog hon hemma hos sina föräldrar. Tv 4 nyheter.


    Ja det var ju kammarrätten som bestämde att flickan skulle hem, vilket inte socialtjänsten ville.

    Du kan knappast diktera vad jag skrivet och kommenterar. Påståendet att man endast anmäler om barnen är hemma är helt enkelt fel oavsett hur arg du blir.
  • Anonym (Soc2)
    Sun 29 Mar 2020 15:39
    #8
    Anonym (Soc.) skrev 2020-03-29 15:33:08 följande:
    Ja det var ju kammarrätten som bestämde att flickan skulle hem, vilket inte socialtjänsten ville.

    Du kan knappast diktera vad jag skrivet och kommenterar. Påståendet att man endast anmäler om barnen är hemma är helt enkelt fel oavsett hur arg du blir.
    Jag vet att du har rätt.

    Ts, de kommer att anmäla OM det inte glöms eller slarvas.
    Förstår att det blir skitjobbigt, rent ut sagt.

    Börja med att avsluta din relation så ska du se att det går bra. Soc ser det som ett sundhetstecken från din sida.
  • Anonym (Alvis­)
    Sun 29 Mar 2020 19:52
    #10

    Polisen kommer att anmäla om.det finns anledning för oro kring barnet. Det gör det alltid om det är barn hemma under sådana situationer. Är barnen inte närvarande ser de på övriga omständigheter (bor ni ihop, förekommer våld, uppvisar ni tecken på att det är ett återkommande beteende osv osv) Så båda svaren är lika korrekta och beror på hur polis på plats bedömer situationen. Hade ni bott ihop och de trott att det förekom partnervåld så absolut. Nu var det en tillfällig gäst i ditt hem och du som skrek och vrålade... inte lika säkert.

Svar på tråden Bråkade så högljutt att polisen kom