• Anonym (Carro)

Tacka vårdpersonal, men hur?

Hej!

För ett litet tag sedan så fick jag så oerhört bra vård på det sjukhus där jag var inlagd, personalen räddade bokstavligen livet på mig. Har tänkt köpa typ en korg lyxchoklad till avdelningen som tack, med ett tackbrev bifogat.

Men hur bör denna gåva överlämnas, särskilt som det nu är Corona-tider? Får de ta emot något sådant med bud, eller bör man överlämna den personligen?

Det känns ju dumt att "springa runt" på sjukhuset utan att vara sjuk, läste dessutom på avdelningens sida på 1177 hade anhöriga inte var välkomna pga smittorisken. Då borde ju jag/budet vara än mindre välkomna?

• Svar på tråden Tacka vårdpersonal, men hur?
  • Anonym (:-))

Du kan skicka den med post

• Anonym (H)

Fråga dom om dom får ta emot bud. Jag hade skickat blommor samt lagt ut en annons i tidningen där det står hur tacksam du är osv.

• Linda Dartmo

Köp några bra och rejäla bindor åt dem!

• Anonym (Carro)
    Linda Dartmo skrev 2020-03-30 00:15:45 följande:

Ursäkta?!
  • Anonym (hmm)

Skicka med bud eller lämna i receptionen på sjukhuset! Tror inte att dom vill att man kommer personligen upp på avdelningen och lämnar i dessa tider,

• Whitehorse1979
    Linda Dartmo skrev 2020-03-30 00:15:45 följande:

Bindor?
    Vad fan är det för present?

TS har redan köpt,

• Whitehorse1979
    Whitehorse1979 skrev 2020-03-30 00:25:37 följande:

Bindor?

TS har redan köpt,

Eller ja ska köpa.

Men bindor, alltså va??
  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2020-03-30 00:12:00 följande:

Fråga dom om dom får ta emot bud. Jag hade skickat blommor samt lagt ut en annons i tidningen där det står hur tacksam du är osv.

Notis menar jag såklart.
  • Anonym (Carro)

Nu är jag fördomsfull, jag vet, men det handlar om vård på en psykiatrisk avdelning. Vill inte riktigt lämna ut så mycket information om mig själv på det viset.

• Anonym (Carro)
    Anonym (Carro) skrev 2020-03-30 01:54:23 följande:

Nu är jag fördomsfull, jag vet, men det handlar om vård på en psykiatrisk avdelning. Vill inte riktigt lämna ut så mycket information om mig själv på det viset.

Apropå notis i tidningen...
  • Anonym (M)

Ring avdelningen och fråga hur du ska leverera presenten så hjälper de dig. Det brukar vara mycket uppskattat

• Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2020-03-30 05:21:22 följande:
    Ring avdelningen och fråga hur du ska leverera presenten så hjälper de dig. Det brukar vara mycket uppskattat
    Håller med
  • Linda Dartmo
    Whitehorse1979 skrev 2020-03-30 00:25:37 följande:

Bindor?

Det kan vara en väldigt spännande present! Man kan lägga några paket i en fruktkorg och pynta lite... Glad
Svar på tråden Tacka vårdpersonal, men hur?