• Seven seas of rhye

Pälsängrar?

Nu när jag spenderar tid hemma i corona tider så har jag märkt att jag har hittat små skalbaggar hemma. Efter lite googlande så ser det ut som om det är pälsängrar. Dock så har jag hittat olika varianter av dem. Hittat tre stycken denna vecka. En svart, en brun och en lite mer randing. Jag har gått igenom i princip allt jag äger och hittar inga andra, varken larv eller spår av larv eller bagge. Alla dessa baggar har jag hittat runt soffan.

Jag har städat hos mig. Jag gillar rent och har även en superduktig städare varannan vecka.

Kan det vara så att dessa kommer utifrån då jag har haft tex balkongen öppen. Temperaturen där jag bor varierar just nu mellan 10-20 grader. Eller har jag en massa pälsängrar som typ bor i soffan (den är relativ ny och suede material).

Tips och trix på vad jag kan göra? Jag har inte tillgång till frys eller värmeskåp och mycket av mina textiler tål inte varmare tvätt. (Dock inte sett några i garderoben eller märkt hål på kläderna utan det är soffan jag märkt dem)

Svar på tråden Pälsängrar?