• Anonym (Sorgs­en kille)
    Mon 30 Mar 2020 12:25
    725 visningar
    3 svar
    3
    725

    Otrohet över nätet

    Jag har gjort fel och jag vet det måste bara lufta mig lite. Kom gärna med synpunkter på situationen.
    Jag och min föredetta flickvän har varit ihop sedan 3 år tillbaka men gjorde slut för strax över en vecka sen. Vi båda fyller 18 iår. Det var hemskt i början eftersom jag inte trodde på det riktigt och när jag pratade med henne fick jag inget svar på riktigt varför hon sa bara att hon hade sagt det innan och att jag inte lyssnar.
    Dagarna gick och jag mådde bättre och hängde med kompisar osv. Problemet med denna relationen är att alla våra vänner är gemensamma, det är nästintill bara skolkamrater som skiljer sig. Detta gör det väldigt problematiskt eftersom våra kompisar ofta måste välja sida.
    Hittils har det inte alls varit så jobbigt, sen tabbade jag mig... Dagen då hon gjorde slut var på en lokalfest som jag och en polare kom till och på kvällen precis innan festen lade hon upp en väldigt utmanande bild(enligt mig). Dum som jag är skriver jag en stöddig kommentar tillsammans med en skärmdump av bilden.
    På snapchat finns något som kallas för "streaks" detta är något som kräver att man skickar åtminstone ett meddelande per dag. Det måste inte vara något betydelsefullt - bara en bild på något. Jag har sådanna streaks med flera personer (hon har också det). För cirka ett halvårsedan var det en som jag inte känner på något sätt som lade till mig på snapchat. Denna personen har jag sedan dess haft streaks med, men aldrig träffat.
    För tre dagar sedan skrev jag till denna tjejen för lite råd, jag har aldrig sett henne som någon jag skulle vilja dejta eller liknande isåfall som kompis. Jag frågade henne vad hon tyckte om den bilden som mitt ex la upp och berättade lite om situationen. (Mitt exs ansikte var överstruket så man inte kunde veta vem det var vid första anblick). Denna tjejen blev då förbluffad att jag hade haft en relation då jag stundtals hade skickat som att jag var singel. Jag tyckte detta lät jättekonstigt och läste igenom vår sparade konversation. (I snapchat måste man spara chatt annars försvinner den efter man sett det). Jag tyckte inte det var några som helst konstigheter bara vanligt tjöt kring Corona osv. 
    Några minuter senare skickade hon skärmdumpar från texter som jag skrivit. (Dessa texter kommer från en TikTok grej - denna grejen går ut på att tjejen gör sig fin och fotar sig med sånglyrics och skickar det till massa killar som sedan ska svara något fint typ.) Det värsta jag skrivit där var att jag ville mysa med henne. Jag blev helt paff eftersom jag glömt bort att jag ens skrivit det...
    Denna tjejen kontaktade då - på något konstigt sätt - mitt ex och sa att jag hade skrivit med henne under si och så lång tid. Hon skickade även dessa skärmdumparna.
    Senare på kvällen skrev mitt ex en lång text fast i små stycken(helt förkrossad) saker som att hon hade planer på att vilja ha tillbaka mig fast inte efter detta. Jag skrev till henne att jag ångrar mig extremt mycket och förklarade att jag hade gjort fel.
    På grund av vår tajta kompiskrets var vi på samma krök häromdagen, hon drack inte jag. Det gick bra till en början men jag var väldigt nere för jag förstod att det var hårt för henne. Efter ett tag spydde hon rakt ut på bordet (väldigt tidigt). När jag var ute och kollade efter en grej kom hon efter och sa att hon spydde när hon såg och tänkte på mig och att jag skulle dra. Jag drog. Dock ropade hennes kompisar efter mig när jag gick något liknande, "Va, går du hem helt ensam?" och "Nej, han har ju hon andra" följt av hånande skratt. Det var jobbigt men jag tänkte inte mycket på det. Exet nämnde även att hon hoppas att jag dör när jag åkte.
    Jag kör MC men kände verkligen inte för att köra hem till morsan(2mil) i mörkret arg. Det kan gå fel. Jag körde bort lite av ilskan påvägen hem till min farsa (ca 500m till 1km). Morsan kom dit och vi åkte hem. Jag berättade för morsan vad som hänt och vad de som är där har sagt. Hon tyckte att de hade agerat dumt.
    Dagen därpå skrev hon och frågade hur jag mådde, hon ångrade vad hon hade sagt på gårdagen. Jag berättade att jag var otroligt ledsen över vad jag gjort och hoppades att vi kunde bli vänner igen. Hon skrev att hon hoppades vi kunde bli vänner igen.
    Jag har varit hos en online psykolog och ska ha ett sådant samtal idag igen.
    Så långt har vi kommit, uppdaterar om det utvecklas ytterliggare.
  • Svar på tråden Otrohet över nätet
  • Sandra­söt88
    Mon 30 Mar 2020 12:39
    #1
    +1

    Gäsp, och du behöver prata med en psykolog för detta? Herregud säger jag bara..

  • Anonym (va?)
    Mon 30 Mar 2020 23:18
    #2
    Sandrasöt88 skrev 2020-03-30 12:39:11 följande:

    Gäsp, och du behöver prata med en psykolog för detta? Herregud säger jag bara..


    Äh, ge han lite cred, han är bara 18
  • Anonym (va?)
    Mon 30 Mar 2020 23:20
    #3

    Hänger inte riktigt med, men varför har du kontalt med exet öht? Och varför bryr du dig över vad hon tycker och tänker?

    Ett ex är ett ex av en anledning, av och på förhållanden är enligt mig bara destruktiva. Fubnkar det inte så funkar det inte. Släpp och gå vidare.

Svar på tråden Otrohet över nätet