• Anonym (Undra­r)
    Tue 31 Mar 2020 07:59
    753 visningar
    9 svar
    9
    753

    Ni som gjort en orosanmälan/varit med på mötet som vårdnadshavare?

    Om man som vårdnadshavare gjort en orosanmälan för sina egna barn, kan man då på första mötet ta upp alla de punkter som är oroande?

    Allt hinner ju inte sägas vid första telefonsamtalet och jag är rädd att viktiga saker förblir onämnda.

    Skrev ett papper (detta för att inte glömma en viktig punkt) men blev sen osäker om jag ska ta med den eller inte.

  • Svar på tråden Ni som gjort en orosanmälan/varit med på mötet som vårdnadshavare?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 11:20
    #1

    Ingen som vet?

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 31 Mar 2020 11:31
    #2

    Har du frågat den på soc som ska hålla mötet? Är du säker på att du ens kommer att delta? Jag tror det är bäst om du skriver ner alla dina saker och SKICKAR till denna person före mötet och låter DEN personen ta upp vad den anser är relevant, annars kommer största delen av mötet bestå av att du och motparten sitter och käbblar utan att ni kommer någonvart, vilket är ett hinder för utredningen.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 12:02
    #3

    Ja, jag ska delta. Mötet är bokat med dag och tid med den andra vårdnadshavaren. Får inte tag i personen jag ska träffa, och vet inte om jag hinner det innan mötet sker. Därför frågar jag efter någon som kanske vet av egen erfarenhet.

    Mötet kommer ju ledas av personen som arbetar med detta, inte av mig, men punkterna är något som jag aldrig tog med i anmälan. Tog bara med 3 väldigt viktiga.

    Tänker att jag tar med mig det, och frågar på plats om jag inte får tag på henne.

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 31 Mar 2020 12:10
    #4
    Anonym (Undrar) skrev 2020-03-31 12:02:55 följande:

    Ja, jag ska delta. Mötet är bokat med dag och tid med den andra vårdnadshavaren. Får inte tag i personen jag ska träffa, och vet inte om jag hinner det innan mötet sker. Därför frågar jag efter någon som kanske vet av egen erfarenhet.

    Mötet kommer ju ledas av personen som arbetar med detta, inte av mig, men punkterna är något som jag aldrig tog med i anmälan. Tog bara med 3 väldigt viktiga.

    Tänker att jag tar med mig det, och frågar på plats om jag inte får tag på henne.


    Gör det i så fall i mån av tid. Jag tänker att de absolut viktigaste sakerna bör prioriteras. De andra kanske är "bra att veta" men i sig inte lika allvarliga, annars hade du ju antagligen redan tagit upp dem.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 12:54
    #5
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-31 12:10:35 följande:

    Gör det i så fall i mån av tid. Jag tänker att de absolut viktigaste sakerna bör prioriteras. De andra kanske är "bra att veta" men i sig inte lika allvarliga, annars hade du ju antagligen redan tagit upp dem.


    Nej precis. Annars får väl hon som har mötet läsa punkterna och bestämma om och vilka som ev då tas med. På så sätt så slipper man ju tjafs eller dylikt. Ibland kan det vara bättre att en utomstående sållar och belyser det som faktiskt är viktigt.
  • Anonym (Anony­m)
    Tue 31 Mar 2020 12:57
    #6
    Anonym (Undrar) skrev 2020-03-31 12:54:49 följande:
    Nej precis. Annars får väl hon som har mötet läsa punkterna och bestämma om och vilka som ev då tas med. På så sätt så slipper man ju tjafs eller dylikt. Ibland kan det vara bättre att en utomstående sållar och belyser det som faktiskt är viktigt.
    Det låter bra. Man kan ju behöva ha fler än ett möte om det är väldigt mycket som ska tas upp.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 13:44
    #7
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-31 12:57:01 följande:

    Det låter bra. Man kan ju behöva ha fler än ett möte om det är väldigt mycket som ska tas upp.


    Ja precis. Tack för input!
  • Anonym (Kram)
    Fri 3 Apr 2020 19:08
    #8

    Ja du kan ta upp det på mötet. Alternativ stanna kvar själv efter och nämna detta om du vill prata med socialen i enrum. Lycka till. Aldrig roligt sånt.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sat 4 Apr 2020 21:47
    #9
    Anonym (Kram) skrev 2020-04-03 19:08:28 följande:

    Ja du kan ta upp det på mötet. Alternativ stanna kvar själv efter och nämna detta om du vill prata med socialen i enrum. Lycka till. Aldrig roligt sånt.


    Jag glömde lappen hemma mitt i allt, och väl på mötet så tog jag enkom upp det allra viktigaste. Kände ändå att jag inte ville sitta där och starta en pajkastning, vilket det lätt kan bli.
Svar på tråden Ni som gjort en orosanmälan/varit med på mötet som vårdnadshavare?