• Anonym (Kränk­t)
    Tue 31 Mar 2020 08:12
    951 visningar
    58 svar
    58
    951

    Olagligt?

    Fick hjälp att hämta ut ett paket för att vi är i ?karantän?. ?Paketet? levererades hem till oss utan kartong i en påse... För att ?det var lättare att bära så?. Personen tog sig alltså rätten att öppna mitt paket utan att fråga!? Det är väl tom olagligt!?

  • Svar på tråden Olagligt?
  • Tue 31 Mar 2020 08:24
    #1
    +1

    Låter inte okej nej. Var det en väldigt stor och otymplig låda? Hade personen bil? ställde hen upp gratis för att vara snäll? är det någon ni känner? Mycket info saknas för att kunna svara fullt ut på detta.

  • Anonym (G)
    Tue 31 Mar 2020 08:35
    #2

    Det är egentligen olagligt. Men om det var en vän/släkting som ställde upp gratis för att hjälpa då är det nog inte värt att anmäla

  • Tue 31 Mar 2020 08:35
    #3

    Vem hämtade paketet och hur var överenskommelsen er emellan?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kränk­t) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 08:40
    #4

    Fick ju inte med kartongen, så vet inte hur stor den var, men kan inte tänka mig att den var så stor att den inte gick att bära.

    Det var grannen som hämtade, varför nu det spelar roll, jag hade ändå inte godkänt att det skulle öppnas. Kunde ju ha varit något känsligt i.

  • Anonym (G)
    Tue 31 Mar 2020 08:51
    #5
    Anonym (Kränkt) skrev 2020-03-31 08:40:25 följande:

    Fick ju inte med kartongen, så vet inte hur stor den var, men kan inte tänka mig att den var så stor att den inte gick att bära.

    Det var grannen som hämtade, varför nu det spelar roll, jag hade ändå inte godkänt att det skulle öppnas. Kunde ju ha varit något känsligt i.


    Ja , det är olagligt , men om du inte tänker flytta är det ingen bra ide att anmäla din granne.

    Be inte henom om mer tjänster i framtiden.
  • Tue 31 Mar 2020 09:12
    #6
    +2

    Men snälla du... andas!!

  • Anonym (Orka)
    Tue 31 Mar 2020 09:35
    #7
    +2

    Ja det är olagligt att öppna någon annans post/paket så polisanmäl du grannen om du vill....

    .... eller så väljer du att sluta vara "kränkt" vilket är ett ord som är extremt överanvänt och har tappat all mening och tackar grannen för att hen hämtade ut paketet till dig.

    Självklart är en påse lättare att bära än en kartong så om grannen inte körde bil så kan jag förstå att det blev lättare, det är väl inte hela världen.... känsliga saker kanske man inte ber andra hämta om man inte står varann nära

  • Anonym (Kränk­t) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 09:39
    #8
    -2

    Vad har man för val när man inte kan hämta själv? Ni har ingen aning om vad det var i och det här är ett tillfälle där kränkt är korrekt. Hen kränkte mitt privatliv genom att öppna ett paket utan att fråga innan.

    Nej hen körde inte bil dit, men promenaden är bara några minuter.

  • Tue 31 Mar 2020 10:47
    #9

    Kränkt?


     


    Snarare pinsam.
    Men be inte grannen om mer hjälp, bäst för denne att slippa dig med.

  • Anonym (Nja)
    Tue 31 Mar 2020 10:48
    #10

    Tror bara att det blir olagligt om de hade snott det som låg i paketet.

Svar på tråden Olagligt?