• Chester

    Rört till datum. När är BF?

    Hej! Jag har helt förlitat mig på en app som jag tror kanske tagit bort en mens period när jag ställde om den till gravid läge och jag är för gravidsnurrig för att få ihop detta. Antingen så var första mensdagen på sista mensen den 6e januari (BF 11 oktober) eller så var det den 6e februari (BF 12 november).

    25e februari skickade jag till en kompis att jag testat positivt med ett tidigt gravtest.

    Vad är mest logiskt, att sista mensen var i januari eller februari? Vill så gärna veta om jag är i vecka 8 eller 13!

  • Svar på tråden Rört till datum. När är BF?
  • Sambo1987

    Min senaste mens var 4 januari och jag hade BIM 30 januari. Plussade den 29 januari.

    Jag tycker inte att något datum ser ut att stämma. 25 feb känns sent att plussa om sista mensen var 6 jan men alldeles för tidigt om din sista mens var 6 feb.

    Kan du inte göra ett ultraljud för att se hur långt gången du är?

  • Chester

    Jag får inte heller ihop det!! Jag ska göra tidigt UL hos en privat mottagning. Men vet inte alls när jag får tid där.

  • Zaxika

    Om du menar att du testade ridigt så testade du kanske innan förväntad mens? Du kanske hade ägglossning lite tidigare också... i så fall låter väl 6 februari mest troligt...

Svar på tråden Rört till datum. När är BF?