• PelloBello

    Illamående väldigt tidigt?

    Är gravid med andra barnet. Plussade går på äl+10 och idag på äl+11. Väldigt tidigt än alltså.

    Men jag mår så fruktansvärt illa! Är det normalt såhär tidigt? :/

  • Svar på tråden Illamående väldigt tidigt?
  • R84

    Jag plussade på äl +12 och mitt illamående slog till som en käftsmäll på bim +2-3.

  • PelloBello
    R84 skrev 2020-03-31 20:28:05 följande:

    Jag plussade på äl +12 och mitt illamående slog till som en käftsmäll på bim +2-3.


    Fy så jobbigt! Illamående va mitt första symptom förra gången. Men det var vecka 8. Har inte ens kommit till bim än. Haha
  • R84
    PelloBello skrev 2020-03-31 22:03:56 följande:

    Fy så jobbigt! Illamående va mitt första symptom förra gången. Men det var vecka 8. Har inte ens kommit till bim än. Haha


    Ja..... mitt kom då och jag mådde illa från morgon till kväll. Det fortsatte så och höll i sig till typ v 17-18. Då blev det bättre och vid v 20-21 försvann det helt. För mig var det så tudelat.... det tog oss över 3,5 år att bli gravida och alla symptom var bra symptom på något sätt. Men det blev såklart extremt jobbigt psykiskt. La all min energi på att hålla skenet uppe på jobbet så var ofta helt slut på helgerna. Haha! Så overkligt att det var så nu när jag är i v 38 och väntar på att bebis ska komma. Hoppas att ditt försvinner snabbt!!!
  • PelloBello
    R84 skrev 2020-04-01 07:13:30 följande:

    Ja..... mitt kom då och jag mådde illa från morgon till kväll. Det fortsatte så och höll i sig till typ v 17-18. Då blev det bättre och vid v 20-21 försvann det helt. För mig var det så tudelat.... det tog oss över 3,5 år att bli gravida och alla symptom var bra symptom på något sätt. Men det blev såklart extremt jobbigt psykiskt. La all min energi på att hålla skenet uppe på jobbet så var ofta helt slut på helgerna. Haha! Så overkligt att det var så nu när jag är i v 38 och väntar på att bebis ska komma. Hoppas att ditt försvinner snabbt!!!


    Det är ju fruktansvärt! Mådde sjukt illa med sonen. Minns inte när det gick över. Var 6år sedan. Haha. Men det började inte såhär tidigt. Mår också illa direkt jag vaknar till kväll. Svårt att låtsas må bra på jobbet. Vilket såklart är än värre i dessa tider. När man måste vara kärnfrisk. Får försöka laborera och hitta nåt som dämpar :) skönt det verkar vara normalt iaf.

    Känns ju iofs bra då bim är I helgen och man redan har ganska starka symptom. Är ju så orolig att den inte vill stanna.
  • R84
    PelloBello skrev 2020-04-01 07:50:35 följande:

    Det är ju fruktansvärt! Mådde sjukt illa med sonen. Minns inte när det gick över. Var 6år sedan. Haha. Men det började inte såhär tidigt. Mår också illa direkt jag vaknar till kväll. Svårt att låtsas må bra på jobbet. Vilket såklart är än värre i dessa tider. När man måste vara kärnfrisk. Får försöka laborera och hitta nåt som dämpar :) skönt det verkar vara normalt iaf.

    Känns ju iofs bra då bim är I helgen och man redan har ganska starka symptom. Är ju så orolig att den inte vill stanna.


    Ja..... jag berättade för större delen av jobbet efter RUL så jag gick rätt så länge med mitt illamående i hemlighet. Det enda som hjälpte för mig var att äta lite och typ konstant. Åt liten frukost hemma vid kl 6.30, normal frukost på jobbet vid kl 08, frukt kl 10, knäckemacka kl 11, lunch kl 12, frukt kl 14, mellis kl 16, macka på vägen hem från jobbet vid 17.30, middag vid kl 19 och sen en frukt senare på kvällen. Däremellan behövde jag ibland äta läkerol, godis, drickyoghurt, nötter, skorpor..... kändes vissa dagar som att jag konstant hade något i munnen. Försökte hålla mig till nyttiga saker men ibland hjälpte det typ bara om jag stoppade en godisnapp i munnen och hade den där utan att tugga på den. Bara smaken av den dämpade illamåendet tillräckligt för att jag skulle funka helt okej. Haha! Känns som sagt så sjukt när jag tänker på det idag! Det var så skönt när det släppte och jag kunde äta mer normalt.
Svar på tråden Illamående väldigt tidigt?