• Anonym (Ts)

    Har ni skämtat med någon idag på första april?

    Jag vet att tråden ligger under helt fel kategori, ni får gärna flytta tråden men det var den enda kategorin där man kan göra en anonym omröstning.

    Berätta gärna vad ni har skämtat om :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni skämtat med någon idag på första april?
  • Anonym (Oturlig man)

    Här kommer jag med en lite underlig historia:
    Jag ringde förra året till min mamma och skulle dra ett aprilskämt, vi brukar göra detta, man skulle kunna kalla det en liten tradition inom våran familj.
    Iallafall, jag hade filat på ett skämt några dagar innan jag valde att faktiskt säga det, skämtet var då att jag var homosexuell. 
    Min mamma har alltid varit en ganska konservatistisk homofob, hon sa aldrig öppet att hon ogillade homosexuella utan blev bara väldigt besviken när folk i släkten berättade att de var homosexuella, därför tyckte jag att det var ett perfekt skämt.
    Jag ringde till henne på kvällen och berättade mitt skämt med en väldigt trovärdig röst, jag väntade på svar men tyst blev det.
    Min låtsas pappa var då där och jag hör hur han skrier ring ambulansen, lite senare så får jag ett samtal från min mamma igen och hon säger att hon fick en hjärt attack och blev inlagd på karolinska.
    Jag fick en panikattack och hör då hur både min mamma och låtsas pappa börjar gapskratta på andra sidan luren.
    Såklart så vände de på skämtet.

    Hoppas ingen tar illa upp av det här.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Oturlig man) skrev 2020-04-01 14:58:20 följande:

    Här kommer jag med en lite underlig historia:

    Jag ringde förra året till min mamma och skulle dra ett aprilskämt, vi brukar göra detta, man skulle kunna kalla det en liten tradition inom våran familj.

    Iallafall, jag hade filat på ett skämt några dagar innan jag valde att faktiskt säga det, skämtet var då att jag var homosexuell. 

    Min mamma har alltid varit en ganska konservatistisk homofob, hon sa aldrig öppet att hon ogillade homosexuella utan blev bara väldigt besviken när folk i släkten berättade att de var homosexuella, därför tyckte jag att det var ett perfekt skämt.

    Jag ringde till henne på kvällen och berättade mitt skämt med en väldigt trovärdig röst, jag väntade på svar men tyst blev det.

    Min låtsas pappa var då där och jag hör hur han skrier ring ambulansen, lite senare så får jag ett samtal från min mamma igen och hon säger att hon fick en hjärt attack och blev inlagd på karolinska.

    Jag fick en panikattack och hör då hur både min mamma och låtsas pappa börjar gapskratta på andra sidan luren.

    Såklart så vände de på skämtet.

    Hoppas ingen tar illa upp av det här.


    Hahaha!
  • Anonym (...)

    Idag av alla dagar är väl läge att dra upp något man annars inte vågar. Får man en negativ reaktion på att tex ligga med någon annan eller en kink eller vad som kan man ju bara säga april april

  • Anonym (Ts)
    Anonym (...) skrev 2020-04-01 15:12:33 följande:

    Idag av alla dagar är väl läge att dra upp något man annars inte vågar. Får man en negativ reaktion på att tex ligga med någon annan eller en kink eller vad som kan man ju bara säga april april


    Haha, precis:)
  • Anonym (??)
    Anonym (Oturlig man) skrev 2020-04-01 14:58:20 följande:

    Här kommer jag med en lite underlig historia:
    Jag ringde förra året till min mamma och skulle dra ett aprilskämt, vi brukar göra detta, man skulle kunna kalla det en liten tradition inom våran familj.
    Iallafall, jag hade filat på ett skämt några dagar innan jag valde att faktiskt säga det, skämtet var då att jag var homosexuell. 
    Min mamma har alltid varit en ganska konservatistisk homofob, hon sa aldrig öppet att hon ogillade homosexuella utan blev bara väldigt besviken när folk i släkten berättade att de var homosexuella, därför tyckte jag att det var ett perfekt skämt.
    Jag ringde till henne på kvällen och berättade mitt skämt med en väldigt trovärdig röst, jag väntade på svar men tyst blev det.
    Min låtsas pappa var då där och jag hör hur han skrier ring ambulansen, lite senare så får jag ett samtal från min mamma igen och hon säger att hon fick en hjärt attack och blev inlagd på karolinska.
    Jag fick en panikattack och hör då hur både min mamma och låtsas pappa börjar gapskratta på andra sidan luren.
    Såklart så vände de på skämtet.

    Hoppas ingen tar illa upp av det här.


    dumheter både från dig och dem 
  • Anonym (Anja)

    Att jag är gravid.

    Fast *surprise*, det är jag!

  • flygrl

    Blev tyvärr inget aprilskämt igår. Varken att jag lurade nån annan eller att jag själv blev lurad. Hade tänkt lura åtminstone mina syskon och föräldrar men av nån anledning blev det aldrig av. Tråkigt för jag tycker det är en kul tradition och man behöver få skratta.

    Vet inte varför det rann ut i sanden men hade nog lite att göra med att jag va på språng hela dagen med massa ärenden att göra.

  • Anonym (finnsintesvordomarnog)

    Finns inget att skämta om här.

    En släkting död, en med blodpropp som försöker läka sig och själv är jag sjuk sedan 2.5 vecka.

    Tjohoo vilket kanonår!

    Nä.

Svar på tråden Har ni skämtat med någon idag på första april?