• Pennivf

    För litet foster v 7+0

    Hej

    Var på ul idag och fick reda på att mitt foster endast var 4,6mm , hon såg dock ett hjärta slå. Honsa att detta var 5 dagar för litet. Fick tid för nytt ul om en vecka men är superdeppig just nu och känner att det är kört.

    Någon som varit med om nått liknande??

  • Svar på tråden För litet foster v 7+0
  • syntharen

    Det är jättesvårt att mäta ett så litet foster. Därför kan det bli fel på några dagar. Kanske hade du ägglossning lite senare också. Det positiva är att hjärtat slog, det är det viktigaste. Grattis till graviditeten!

  • Pennivf

    Vi gjorde ivf så datumen är vi säkra på. Har läst att det är svårt att mäta men hur stor felmätning kan man egentligen göra...

    Min första graviditet som slutade med bebis (oxå ivf) var 28mm i v 9..

    Försöker tänka positivt men det är svårt just nu och tiden till nästa vecka känns oerhört lång.. :(

  • syntharen
    Pennivf skrev 2020-04-01 20:21:17 följande:

    Vi gjorde ivf så datumen är vi säkra på. Har läst att det är svårt att mäta men hur stor felmätning kan man egentligen göra...

    Min första graviditet som slutade med bebis (oxå ivf) var 28mm i v 9..

    Försöker tänka positivt men det är svårt just nu och tiden till nästa vecka känns oerhört lång.. :(


    Aha förstår, jag då kan ju inte ÄL ha varit senare. Men jag har läst om andra som gjort ivf där fostret också var för litet men där det ändå gått bra. Det sägs att alla foster växer lika tills en viss vecka men jag är ändå tveksam...
  • levandecharader1

    Hej!

    Jag är i samma sits, tråkigt nog för man blir så ofantligt orolig. Var på VUL igår och jag var säker på att jag var i v. 8 (regelbunden mens och utslag på ÄL-testet). Läkaren sa dock att fostret var 7 mm vilket motsvarar v. 7 och att hjärtat inte slog så snabbt som det ska i v. 8. Jag ska dit igen på måndag och se om den har vuxit till sig samt om hjärtat ökat i takt. 

    Till mig sa hon att jag mkt väl kan vara i v. 7 och inte i v. 8 även om jag är bombsäker på det, att det är svårt att veta. Kanske inte är en tröst för dig om ni har gjort IVF men jag har googlat som en galning i typ ett dygn nu och det står hur mkt som helst om kvinnor som fått samma besked som du och jag (med eller utan ivf) men att allt har gått bra! Att ibland så är fostret litet men växer sen till sig precis som den ska, en spurt för att komma ikapp :) 

    Jag hoppas att det är så för oss båda! Kram

  • BaeBinkie

    Gjorde vul i vad jag trodde var 7+3 men ul visade 6+4. Blev väldigt orolig men på KUB blev bf korrigerat bakåt 4 dagar och sen ytterligare 3 dagar på RUL, så nu i v. 24 stämmer det exakt överens med det bf jag visste att jag hade redan i v. 7. Ge inte upp! Det är svårt att mäta :)

Svar på tråden För litet foster v 7+0