• Snuttgulle200

    Är jag gravid??

    Hej finisar!!

    Min mens är över 2 veckor försenad och har ömma bröst och tagit 2 RFSU gravtester men båda visar negativt, Hade oskyddat sex för 7 veckor sen och inget preventivmedel.. vad kan det vara?

    Ska man testa CB?

  • Svar på tråden Är jag gravid??
  • Mortiscia80

    Om du hade sex för 7 veckor sedan så var det alltså strax efter din förra mens? Men den är "bara" två veckor sen..? Har du så lång cykel? Säger så här, du är iaf inte gravid för då skulle det synas på stickorna vid det här laget. Så inget att göra något åt, bara att vänta på mensen. 

  • Snuttgulle200
    Snuttgulle200 skrev 2020-04-01 20:41:00 följande:

    Hej finisar!!

    Min mens är över 2 veckor försenad och har ömma bröst och tagit 2 RFSU gravtester men båda visar negativt, Hade oskyddat sex för 7 veckor sen och inget preventivmedel.. vad kan det vara?

    Hade sista mensen den 13/2. Och då var den försenad i 5-6 dagar

    Ska man testa CB?


  • Mortiscia80
    Snuttgulle200 skrev 2020-04-01 21:16:59 följande:

    Hade en mens eller blödning 4 veckor efter sexet


    Så här då alltså: 

    Vecka 7: Sex
    Vecka 11: Mens
    Vecka 14: Idag, du säger att mensen är sen men det är den inte. Du ska ha mens om ungefär en vecka till, om den är ungefär regelbunden.

    Som sagt, du är inte gravid.
  • Mortiscia80

    v 4: Sex
    v 7: Mens (dvs inte gravid)
    v 11: Borde haft mens
    v 14: Idag, mensen sen tre veckor och negativa tester (dvs inte gravid)

    Blev det rätt veckor nu?

  • Vevoz

    Nej om du passerat BIM med så många dagar o inte får plus är du antagligen inte gravid

  • Mortiscia80

    Det skulle kunna vara så att din mens faktiskt hoppat över en månad, även om det inte är jättevanligt så händer det tydligen.

Svar på tråden Är jag gravid??