• Anonym (Frida)

Är det kört för mig ang jobb?

Jobbade för ett par år sedan som usk men bytte sedan ställe. Något jag ångrar idag.

Försökt komma tillbaka till boendet i drygt ett år iaf som timvikarie när det nu inte finns några anställningar att söka.

Fick först ett glatt svar där de gärna ville ha mig och bokade intro direkt som de sedan drog tillbaka då de kom på att jag blev för dyr då jag redan har en anställning i samma kommun.

Sa att de får höra av sig längre fram om det blir kris eller så. Mailat ett par gånger till under det gångna året, men det har inte behövts. Men till saken hör att jag nu fått veta att andra med fast tjänst under föräldraledigheten faktiskt fått hoppa in på timmar på samma ställe jag vill vara på (denne jobbat egentligen på annat ställe).

Nu ang detta med Coronan så mailade jag2 chefer och frågade om det fanns behov av vikarier då jag vet att många är sjuka. Inte fått svar av någon av dem på en vecka... skall jag bara inse att de inte vill ha mig? Har alltid fungerat på fd jobbet men finns tyvärr en chef längre bak i tiden som inte hade mycket övers för mig och som rent krasst nog inte skulle rekommenderat mig. Däremot har jag många andra bra referenser.

Jag börjar bli totalt olycklig, känns som jag är bortvald och att de inte vill ha mig speciellt som nu när de inte svarat på en vecka. Trots att de svarat trevligt tidigare även om de inte haft behov. Eller är det jag som är totalt paranoid?

• Svar på tråden Är det kört för mig ang jobb?
  • Anonym (Frida)

Puffar

• Anonym (Kvinna)

Eller så har de mycket att göra just i dessa tider.
    Sluta mejla, det låter också väldigt tjatigt att hålla på så länge som 1 år.

• Anonym (Po)

Det kan vara så enkelt som att du är för dyr. En person som är föräldraledig och hoppar in extra får sin vanliga lön, du får övertid.

• Anonym (Idefix)

Jag tror inte de hinner sitta och rota med mailen så mycket i dessa dagar.

Kan du försöka ringa dem/lämna meddelande istället så att du faktiskt får ett svar av en människa om de kan tänka sig att ha dig på sin vikarielista eller inte?

Min släkting är verksamhetschef i vården och tro mig hon har att göra.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Idefix) skrev 2020-04-03 08:15:20 följande:

Jag tror inte de hinner sitta och rota med mailen så mycket i dessa dagar.

Kan du försöka ringa dem/lämna meddelande istället så att du faktiskt får ett svar av en människa om de kan tänka sig att ha dig på sin vikarielista eller inte?

Min släkting är verksamhetschef i vården och tro mig hon har att göra.

Tack, jag har ju ingen aning om vad cheferna gör. Min egen sprutar ur sig Mail och är alltid anträffbar.

Funderar på att försöka om en vecka igen eller nåt för att inte verka tjatig
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-04-03 07:03:50 följande:

Eller så har de mycket att göra just i dessa tider.

Sluta mejla, det låter också väldigt tjatigt att hålla på så länge som 1 år.

Jag har mailat var tredje månad ungefär dvs 4 gånger på ett år. Så knappast mailat ner dem.

De kan säkert ha mycket att göra, samtidigt så verkar de ju behöva personal på alla ställen.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Po) skrev 2020-04-03 07:04:46 följande:

Det kan vara så enkelt som att du är för dyr. En person som är föräldraledig och hoppar in extra får sin vanliga lön, du får övertid.

Är det så det funkar? Hur kommer det sig?

Gäller det bara helger alltså ang övertid. För som en chef sa att de behövde mest extra på helger och då kostar jag väldigt mycket mera än en timvikarie.
  • Dexter dot com

Jobbar du heltid så går du ju in på kvalövertidsersättning om du jobbar extra utöver din fasta anställning vilket naturligtvis blir på tok för dyrt om det finns timmisar eller deltidsanställda att tillgå.

• Anonym (Frida)
    Dexter dot com skrev 2020-04-04 08:07:24 följande:

Jobbar du heltid så går du ju in på kvalövertidsersättning om du jobbar extra utöver din fasta anställning vilket naturligtvis blir på tok för dyrt om det finns timmisar eller deltidsanställda att tillgå.

Jag jobbar 75 procent, men blir ändå för dyr att ta in på helger säger de
  • Dexter dot com
    Anonym (Frida) skrev 2020-04-05 02:27:36 följande:
    Jag jobbar 75 procent, men blir ändå för dyr att ta in på helger säger de
    I vår kommun får du automatiskt kval på helger och röda dagar även om man jobbar deltid så det är förmodligen lika i din kommun. 
Svar på tråden Är det kört för mig ang jobb?