• Mippobippo

    Varför tappade jag plötsligt hår efter slingor hos frisören?

    Hej alltså snälla någon hjälp mig!!!

    För ca en månad sedan blev mitt hår jätte torrt uppe på huvudet där det förövrigt är ofärgat, (har inte haft så sedan tre år tillbaka när jag färgade hela tiden) Inget fel på topparna som däremot är slingade sedan ETT år tillbaka. Har haft en lång utväxt då tills för någon dag sedan då jag bestämde mig att slinga utväxten hos frisören. När jag kommer hem är mitt hår elektriskt och känns tunt, märker att jag helt plötsligt har tappat en hel del hår? Nu efter att jag har duschat är det supert torrt, känns som svinto och har tappat ännu mer hår!!! Jag har kämpat i tre år med att inte platta så mycket, undvika föna, färga och tvätta det sällan.. Men nu känns all tid och tålamod jag har lagt på mitt hår förgäves.. ???? Jag vet inte vad jag ska göra! Jag förstår inte varför det blev så torrt från ingenstans från hela början, om det beror på torrshampoo? Nu tänker jag boka en tid för klippning hos en annan frisör men detta känns jätte tråkigt och dyrt, har inte den bästa ekonomin just nu så att lägga massa pengar på frisören och produkter känns lite jobbigt..

  • Svar på tråden Varför tappade jag plötsligt hår efter slingor hos frisören?
  • Vanillaextract

    Torrschampoo brukar iallafall torka ut mitt hår rejält och då använder jag det jättesällan. 

    Men om din frisör använde så starkt blekningsmedel för slingorna att STORA mängder hår ramlar ur får du ju gå tillbaka och alla minst kräva pengarna tillbaka eller någon rejäl hårbehandling/inpackning som kompensation. Det är alltid en risk att sätta blekningsmedel i håret men om stora mängder ramlar ur lär hon ha använt för starkt blekningsmedel eller developer, haft det i för länge eller något konstigt. 

    Tvätta ditt hår ordentligt två gånger till för att få ur det sista av blekningen(gör att håret typ alltid känns som svinto efter blekning tills man får ut allt) och sätt sedan i en bra hårinpackning någon timme. 

    Om det inte är dina toppar som är slitna och hela hårstrån som ramlar ser jag inte hur det ska hjälpa att gå och klippa dig? Klippa sig kan man göra om man bränt sönder sina toppar vid blekning och då helt enkelt klipper av allt hår som är för skadat. Hos dig säger du att problemet är rötterna och ska du använda samma metod med det får du isåfall raka av allt. 

Svar på tråden Varför tappade jag plötsligt hår efter slingor hos frisören?