• Anonym (Orolig)

    Corona, kan mitt barn få stanna i karantän hos sin varannan helg förälder?

    Hej, jag är förälder till ett barn i tonåren. I helgen ska hen till sin andra förälder där hen bor varannan helg. Min unge är nu jätterädd för att den andra föräldern ska bli sjuk eller för att bli sjuk själv under helgen hen är där då hen hört att man i så fall måste stanna i karantän i två veckor. Någon som vet vad som gäller?

  • Svar på tråden Corona, kan mitt barn få stanna i karantän hos sin varannan helg förälder?
  • Anonym (E)

    Nej, barnet måste inte stanna om föräldern blir sjuk. Men blir barnet sjuk... Kan du då hämta upp barnet i egen bil och isolera er?

  • Anonym (Orolig)

    Är omgift sedan länge och mitt barn har flera syskon hemma hos oss. Att mitt äldsta barn skulle stanna hos den andra föräldern är inget alternativ. Hur ska man tänka?

  • Anonym (Orolig)

    Jag kan hämta barnet i egen bil.

  • Anonym (C)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-04-03 00:51:24 följande:
    Är omgift sedan länge och mitt barn har flera syskon hemma hos oss. Att mitt äldsta barn skulle stanna hos den andra föräldern är inget alternativ. Hur ska man tänka?

    Ta hem barnet och låt hen hålla sig isolerad i sitt rum så långt det går. Har ni fler än ett badrum så låt den som är sjuk ha ett eget.
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-04-03 00:31:01 följande:

    Hej, jag är förälder till ett barn i tonåren. I helgen ska hen till sin andra förälder där hen bor varannan helg. Min unge är nu jätterädd för att den andra föräldern ska bli sjuk eller för att bli sjuk själv under helgen hen är där då hen hört att man i så fall måste stanna i karantän i två veckor. Någon som vet vad som gäller?


    Symptomen kommer ju inte alla på en gång utan kan börja med huvudvärk, halsont eller hosta så känner den andra föräldern att något är på gång eller att ditt barn känner att något är på gång kan ditt barn åka hem då.
    Ditt barn behöver inte stanna hos den föräldern och det är bra om du eller den andre föräldern kan skjutsa hem barnet i bil.
  • Anonym (Orolig)

    Tack så mycket för era svar!

  • Anonym (Orolig)

    Tack så mycket för era svar!

  • Anonym (Orolig)

    Tack så mycket för era svar!

Svar på tråden Corona, kan mitt barn få stanna i karantän hos sin varannan helg förälder?