• storstadstjej

    Gå från ljusbrun till blond?

    Hej på er! 

    Nu skulle jag väldigt gärna vilja ha era erfarenheter och om det finns några hår-kunniga och/eller frisörer här som kan hjälpa mig att besvara frågan. 

    Det är så att jag är en 21 årig tjej som började färga mitt naturliga ljusbruna hår redan i tidiga tonåren. Jag har pendlat mellan hemmafärgat och frisörfärgat och tillslut blev det bara mörkare och mörkare och tillslut var jag svarthårig. För ca 4-5 månader sedan bestämde jag mig för att bli ljushårig och började då med att gå till en duktig frisör som avfärgade mitt hår och fixade till det. Jag var givetvis inte nöjd eftersom jag fick gå runt och vara röd/orange hårig vilket jag avskydde. Sedan gick jag till en annan frisör efter 3-4 veckor som blekte mitt hår och la i nyansering vilket blev väldigt snyggt. Men då var mitt hår en ljusbrun balayage med ganska kalla toner i. Igår skulle jag gå till henne igen och då bleker hon först hela mitt hår för att sedan lägga i min naturliga hårfärg i hårbotten och sedan en annan ljusare i längderna. Jag såg mitt hår efter blekningen och det var väldigt ljust men varmt/gult. Jag vill väldigt gärna ha en askig blond färg med en mörk botten. En askig blond balayage liksom där slingorna går upp lite över min egen hårfärg. Men hon la i en för mörk, enligt mig, så nu ser jag inte så stor skillnad. Nu är det fortfarande ljusbrunt och skiftar mellan varmt och kallt men det är absolut ingen stor skillnad och är inte alls det som jag tänkt mig. Hon sa till mig att om hon skulle lägga en jätte askig ljus färg så skulle det bli grönt men hur ska jag nånsin kunna bli blond då? 

    Vill väldigt gärna få tips och hjälp på hur jag ska göra för jag vill bli blond och inte ljusbrun hårig. Sitter och funderar på om jag ska köra på hemmafärgning men samtidigt vill jag inte förstöra detta och sedan behöva gå tillbaka och skämmas och att det tar ännu längre tid. Så pls hjälp! (ja jag använder fudge silverschampoo blonde, men det hjälper inte så jätte mycket eftersom det är en helt annan hårfärg än vad jag strävar efter). Känns surt att betala massa pengar och sen blev det ingen stor skillnad. Trodde ändå att denna gång var då jag skulle kunna nå det resultatet med tanke på att jag är ganska ljusbrun nu. 

Svar på tråden Gå från ljusbrun till blond?