• Anonym (Hallå trafikant!)

Ont i njuren av en dålig säng? Är det ens möjligt?

Förmodligen är svaret nej men jag frågar trots det. Är det möjligt att en alldeles för mjuk säng som ger en hammockeffekt för speciellt höfter, rumpa och lår skulle kunna göra så att man har ont i njuren i 1-2 timmar efter att man vaknar?

• Svar på tråden Ont i njuren av en dålig säng? Är det ens möjligt?
  • Anonym (Men)

Men hur vet du att du har ont i njuren? Mest troligt att du har ont i nån muskel i ryggen liksom...

• Anonym (Anonym 666)

Asså näe man får inte ont i njuren pga dålig säng :) Du har ryggvärk.

Anonym (Men) skrev 2020-04-03 21:13:10 följande:
    Men hur vet du att du har ont i njuren? Mest troligt att du har ont i nån muskel i ryggen liksom...
    För att det gör ont där njuren sitter förstås. Har haft en uvi för några veckor sen dessutom så det är inte helt omöjligt att den har gått vidare till njurarna. Hoppas mer på att det kan vara pga sängen dock.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Hallå trafikant!) skrev 2020-04-03 21:16:26 följande:
    För att det gör ont där njuren sitter förstås. Har haft en uvi för några veckor sen dessutom så det är inte helt omöjligt att den har gått vidare till njurarna. Hoppas mer på att det kan vara pga sängen dock.
    Sängen lär kunna vara felaktig oavsett, men du kan inte få ont i njuren pga en säng.
  • Anonym (Men)
    Anonym (Hallå trafikant!) skrev 2020-04-03 21:16:26 följande:

Men bara för att du har ont precis där njuren sitter (och jag som ändå har rätt stor kunskap om kroppen utan att vara läkare eller liknade kan inte exakt säga var i ryggen mina njurar sitter) så behöver det inte vara den som gör ont, speciellt inte om värken går bort under dagen. Men så klart, om du misstänker att uvi har gått upp i njurarna ska du kontakta vården.

Vaknade igen med smärta i njurområdet. Försvinner när jag har varit uppe i ett par timmar. Tog ett urintest som visar på att jag inte har några lekocyter så det bådar väl gott för att det inte är en njurinfektion men måste ändå försöka få tag på en läkare i morgon. Det här går inte längre.

Svar på tråden Ont i njuren av en dålig säng? Är det ens möjligt?