• Anonym (Ängel)

    Klumpkänsla i halsen efter kräkts svarta klumpar

    Hej

    Efter en häftig fylle kväll kräkte jag svarta klumpar dagen efter och nu typ några veckor senare har jag fått en jobbig klump känsla i halsen och slemig. Vad har jag råkat ut för? Kan svälja och tack och lov andas. Ska inte dricka så mycket mer.

  • Svar på tråden Klumpkänsla i halsen efter kräkts svarta klumpar
  • Anonym (Ängel)

    Ingen som varit med om detta?

  • Anonym (well)

    Kräktes du svarta klumpar bör du kolla upp så att du inte har magsår, har du haft problem med det tidigare? Eftersom du har obehagskänsla i halsen tycker jag du borde söka vård. Ät skonsamt och drick inte alkohol!

  • Anonym (Ängel)

    Brukar behöva få upp skiten men blev lite rädd när det här hände för det det har aldrig hänt tidigare. Jo, nångång och jag har satt fingrarna i halsen under många år. Pga baksmällan. Jag har varit nykter i många år men får återfall ibland. Vill inte vara en sådan kvinna och jag tål inte alkoholen så bra, äter antideppressiva, ångestlindrande och sömn tabletter oxå. Gör inte magsår värre ont?

  • Anonym (???)
    Anonym (Ängel) skrev 2020-04-03 23:06:40 följande:

    Hej

    Efter en häftig fylle kväll kräkte jag svarta klumpar dagen efter och nu typ några veckor senare har jag fått en jobbig klump känsla i halsen och slemig. Vad har jag råkat ut för? Kan svälja och tack och lov andas. Ska inte dricka så mycket mer.


    Några veckor senare? Det behöver väl inte ha något samband alls då. Du kanske bara är väldigt förkyld/allergisk? 
  • Anonym (Kvinna 39)

    Svarta klumpar tyder på att du kräkts upp levrat blod. Det är ett väldigt allvarligt symptom!!

    Magsår gör inte alltid ont, särskilt då i början, men det är långt från säkert att det är en sådan sak. Det kan vara något mycket allvarligare.

    Du måste ju söka läkarhjälp för detta!

    Klumpen i halsen behöver inte vara relaterat däremot.

Svar på tråden Klumpkänsla i halsen efter kräkts svarta klumpar