• K Kalle

    Caster sugar var kan man köpa det online?

    Visst jag kan mixa strösocker men det blir ändå inte samma. Var på nätet kan man köpa caster sugar? Har googlat men bara hittat ett ställe och där var det slut.

  • Svar på tråden Caster sugar var kan man köpa det online?
  • Themis
    Ta farinsocker eller demerarasocker istället?

    --

    Substitute for Caster Sugar
    If you are baking a cake where the color of the sugar is of no importance, then you can use brown sugar or demerara sugar. ..
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • BuoBä

    Det finns också något som heter finkornigt strösocker som säljs i mindre paket, men det kan du behöva gå till en större butik för att hitta.

  • Themis
    Kusinen skrev 2020-04-04 10:28:52 följande:

    Det är väl samma som florsocker?


    Nej, det är powder sugar.
    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • Kusinen
    Themis skrev 2020-04-04 10:30:37 följande:

    Nej, det är powder sugar.


    Ja eller icing sugar. Caster sugar verkar ju som ni skriver vara extra finkorning strösocker. Kanske kan man ta vanligt strösocker och mortla det lite?

    Vad ska du baka ts?
  • BuoBä
    Themis skrev 2020-04-04 10:30:37 följande:

    Nej, det är powder sugar.


    Det verkar vara olika beroende på vilken engelska man pratar. Jag hittade båda översättningarna.
  • K Kalle
    BuoBä skrev 2020-04-04 10:22:51 följande:

    Du går till närmsta butik och köper florsocker.


    Florsocker är INTE detsamma som caster sugar.
  • K Kalle
    Kusinen skrev 2020-04-04 10:34:56 följande:

    Ja eller icing sugar. Caster sugar verkar ju som ni skriver vara extra finkorning strösocker. Kanske kan man ta vanligt strösocker och mortla det lite?

    Vad ska du baka ts?


    Det skrivet jag ju i trådstarten, men nu undrar jag var man kan köpa caster sugar så att man slipper mortla eller mixa. Har ett paket som jag köpte på The English Shop som snart är slut.
Svar på tråden Caster sugar var kan man köpa det online?