• ElinDF

    Vi vill helt olika saker. Gå vidare?

    Jag har levt med min kille i snart 7år. Han är fantastisk och gör mig lugn och trygg. Får mig att känna mig älskad! Han är verkligen någon som jag vill dela mitt liv med!

    Men. I alla år har vi stött på problem, speciellt att vi är missnöjda med vårat sexliv. Vi får inte riktigt till det. Jag är den som avstår och smiter undan, ?orkar inte? och han blir besviken att det inte händer. Jag har verkligen velat lösa det här problemet då jag vet att jag kan vara kåt och härlig. Så jag slutade med mina p-piller då jag hört att det kunder sätta igång pirret. I och med det så blev jag gravid, vilket jag inte va beredd på, fick panik och vi valde att ta bort det. Det va skit jobbigt!! Och inte nog med det så misslyckades första aborten och jag fick göra en skrapning..

    Efter detta så väcktes moderskänslor jag tidigare aldrig känt och har börjat tänka mycket på barn. Samtidigt som jag tänkt att det kan va bra med giftemål och hus innan. Jag har tagit upp detta med min sambo. Tyvärr har jag fått motstånd då han inte alls är på samma bana och känner att han tycker det är bra som det är och vill bara träna och resa. Jag börjar mer känna att vi levt så länge tillsammans och för min del vill jag ta nästa steg för att bygga relationen som just nu känns som om det bara står och trampar... Jag blir uttråkad och känns som vi går åt två olika håll.

    Sexet är sådär, händer ibland, men skulle inte säga att det är wow. Ibland är det mer nice att vara med mig själv. Jag skulle accepterat läget om jag kände att vi var på samma plan. Har till och med börja tänka att vi kanske ska öppna våran relation och låta varandra utforska sexet på annat håll. För att känna att vi iaf försöker växa någonstans, men det kanske bara blir tvärt om? Att vi istället växer ifrån varandra? Någon med erfarenhet?

    Eller är det dags att gå vidare för att hitta någon som vill samma sak som mig? Eller kräver jag för mycket?

    Tack till er som tagit er tid att läsa!

  • Svar på tråden Vi vill helt olika saker. Gå vidare?
  • Anonym (Andreas)

    Att få sex på annat håll kommer ju inte att få din kille att gifta sig och skaffa barn precis... Snarare tvärtom.

    Vill du ha barn och bröllop och trygghet så är det ju det du vill. Det är ju inget du kan få med att ha tillfälligt sex i en timme med någon annan. Risken är ju att du kärar ner dig i någon annan än din kille. Och din kille hittar någon annan som inte vill ha barn....

    Vill inte din kille som du vill så får ni separera och gå vidare. Slösa inte din tid på något som inte kommer förändras.

  • Ascendere

    Nej gå isär nu istället för sen, är sexlivet mindre bra nu kommer det att dö fullständigt efter ni har fått barn.

  • QueenInTheDark

    Jag tänker att du ska börja tänka på att skaffa eget boende. Inte ta pratet nu utan själv tänka att du ska ställa dig i bostadskö, köpa hus.

    Gå med i dejtingsidor och var ärlig med att du är sambo med på g ur.

    Gör klart för din sambo att ni vill olika saker så du inte lurar någon


    Alltid pratglad. Svarar på allt i inkorgen!
  • ElinDF

    Tack för era tips!

    Jag är dock rädd att jag gör världens misstag att lämna en sån fin person som jag känner mig otroligt trygg med, vi har ett fint liv men det är ändå en del som saknas. Och när jag nu tagit upp va jag vill känns det så ledsamt att vi är på olika plan i livet när allt(utom sex) klaffar.. 
    Varför jag har tänkt på öppet förhållande är för att han dragit upp det också, men att vi mer tillsammans ska utforska sex med andra par osv. Vilket jag nog skulle var mindre bekväm med. Att se han hålla på med någon annan känns så konstigt, medans jag vet att det låter sjukt att jag hellre då låter honom göra det utan mig, men då behöver jag iaf inte se det.. 
    Förstår att det samtidigt inte skulle göra att mina drömmar kommer närmre, men då försöker jag iaf göra något för relationen.. 

  • Ascendere
    ElinDF skrev 2020-04-05 16:32:21 följande:

    Tack för era tips!

    Jag är dock rädd att jag gör världens misstag att lämna en sån fin person som jag känner mig otroligt trygg med, vi har ett fint liv men det är ändå en del som saknas. Och när jag nu tagit upp va jag vill känns det så ledsamt att vi är på olika plan i livet när allt(utom sex) klaffar.. 

    Varför jag har tänkt på öppet förhållande är för att han dragit upp det också, men att vi mer tillsammans ska utforska sex med andra par osv. Vilket jag nog skulle var mindre bekväm med. Att se han hålla på med någon annan känns så konstigt, medans jag vet att det låter sjukt att jag hellre då låter honom göra det utan mig, men då behöver jag iaf inte se det.. 

    Förstår att det samtidigt inte skulle göra att mina drömmar kommer närmre, men då försöker jag iaf göra något för relationen.. 


    Alltså jag önskar att du kunde vara jag för en dag, då lovar jag att du skulle lämna honom.

    Om du verkligen älskar honom, så lämna.

    Jag garanterar att efter ni fått barn kommer du inte vilja att han tar i dig med tång ens, du kommer känna ångest över det faktum att han vill ha sex med dig, han kommer bli frustrerad och det kommer sluta med otrohet, separation och/eller bitterhet.

    Allt klaffar säger du... . Ja, utom det som håller ihop en kärleksrelation...

    Det spelar liksom ingen roll att han matchar alla punkter i din lista, om gnistan inte finns där så finns den inte.
  • ElinDF
    Ascendere skrev 2020-04-05 18:33:23 följande:

    Alltså jag önskar att du kunde vara jag för en dag, då lovar jag att du skulle lämna honom.

    Om du verkligen älskar honom, så lämna.

    Jag garanterar att efter ni fått barn kommer du inte vilja att han tar i dig med tång ens, du kommer känna ångest över det faktum att han vill ha sex med dig, han kommer bli frustrerad och det kommer sluta med otrohet, separation och/eller bitterhet.

    Allt klaffar säger du... . Ja, utom det som håller ihop en kärleksrelation...

    Det spelar liksom ingen roll att han matchar alla punkter i din lista, om gnistan inte finns där så finns den inte.


    På vilket sätt hade jag ändrat mig om jag fick va du för en dag?

    Förstår va du menar, menar du att jag ska lämna honom för att jag älskar honom och det skulle göra mer gott för honom om jag gör det eftersom jag tydligen kommer inte vilja ha sex alls?

    Allt blir bara så svårt när det är så mycket känslor och man önskar att man kunde rädda det, dock har det på gått i flera år och vi kommer inte ur spiralen. Ser en fin framtid med honom, dock är frågan om när och om det kommer vara tillräckligt för oss båda.
  • ElinDF
    QueenInTheDark skrev 2020-04-05 18:21:29 följande:

    Vad är viktigt?

    Är det viktigt de som ni är olika på?


    Tycker det är viktigt att på nått sätt kunna känna sig trygg i en relation, vara sig själv vilket jag är med honom och han är verkligen världens finaste kille. Men vet att vi båda även tycker det är viktigt med en intim relation och kunna släppa loss lite oftare. Osäker på vilket liv kommer ge mig mest, med eller utan honom..
  • Anonym (Kvinna 39)

    Jag tänker så här: visst, du kan sitta och vänta på att han blir redo. Men det kan ta många år, eller inte hända alls, och då sitter du där med stor sorg över ett bortkastat liv. Så hur många år till vill du kasta bort..?

    Man kan faktiskt göra slut fast man inte är otroligt osams, att man har olika mål i livet är en väldigt god orsak. Ditt liv ska inte stå på paus medan du väntar på att han kanske, eventuellt, någon gång i framtiden, möjligen vill samma saker som du. Förstår du?

  • QueenInTheDark
    ElinDF skrev 2020-04-05 19:35:42 följande:

    Tycker det är viktigt att på nått sätt kunna känna sig trygg i en relation, vara sig själv vilket jag är med honom och han är verkligen världens finaste kille. Men vet att vi båda även tycker det är viktigt med en intim relation och kunna släppa loss lite oftare. Osäker på vilket liv kommer ge mig mest, med eller utan honom..


    Skriv bra saker med att stanna dåliga saker med att gå

    Bra saker med att gå dåliga med att stanna.

    Du ser själv sen var du hamnar
    Alltid pratglad. Svarar på allt i inkorgen!
Svar på tråden Vi vill helt olika saker. Gå vidare?