• Anonym (Tomt i magen)
    Sun 5 Apr 2020 23:39
    641 visningar
    10 svar
    10
    641

    Missfall?

    Hej! Gravid v 7 eller 11. Enligt min samt bms räkning v 11 men enligt vul v 7. Jag fick blödning på bim, även något senare. Åkte till gyn som såg ett embryo men inget hjärta. Han bedömde mig till vecka 5-6 vilket inte stämde med min räkning (om man utgcik från första dagens sista mens)

    Hur som har blött till och från, mörkt och klarrött men idag kände jag något åka ner genom skidan, sa plums i toan och efter det känner jag mig tom i, magen. Ingen smärta innan eller efter, enda symtomet jag hade var mycket aptit och det är kvar... Tror ni det var missfall eller ej? Ska boka tid hos gyn i morgon, kl e 22:46

  • Svar på tråden Missfall?
  • Mon 6 Apr 2020 00:10
    #1

    Jag tror du fått missfall. Kram

  • Mon 6 Apr 2020 00:12
    #2

    När jag gjort medicinsk abort blir det nämligen exakt sådär. Blod och sedan kommer det ut. En medicinsk abort är ju som att framkalla ett missfall.

  • Tiffan­y
    Mon 6 Apr 2020 00:18
    #3

    Jag fick ett MA ..hade exakt som du.. läkarna sa flera ggr att på vul var fostret mindre o hag var inte i den vecka som jag var gravid i ..det visade sig att det växte vääääkdigt sakta till v7 sen kom det ut i ett sent missfall vecka 11. Var som en förlossning typ hade hemska smärtor o blödde mycket. Men gick snabbt på 4h sen som vanlig mebs i 1.5 vecka.

    Hoppas du inte fått nått missfall men kolla upp på vul kram!

  • Anonym (Tomt i magen) Trådstartaren
    Mon 6 Apr 2020 06:23
    #4

    Tack för svar, har ställt in mig på missfall men jag har intr haft ont. Antar dock att det finns undantag för det kanske.. Har en dotter sedan tidigare men gjorde en abort för över 11 år sen - DÅ hade jag ont kommer jag ihåg och allt man läser om vid missfall är just smärtan

  • Anonym (Tomt i magen) Trådstartaren
    Sat 11 Apr 2020 14:49
    #5

    Sen jag skrev sist har jag fortsatt att blöda. Konstant och som mens, igår (fredag) mindre och lite mindre idag men istället magont och mensvärk. Jag har aldrig mensvärk när jag har mens. Vid ca 14.00 kom en STÖRTBLÖDNING som gick igenom binda och trsoa samt mjukisbrallor på 3 sekunder. De spruta (nästan som kiss) när ja satt mig på toa, lite klumpar men haft klumpar förut. Ringde 1177 med darr på rösten som sa åk till gynakuten men ring de först. Gynakuten sa att de lät som missfall men att ja inte behövde åka in om det intr förvärras eller om jag får en till likadan blödning...om jag skulle åkt in skulle de göra ett vaginalt ultraljud för att bekräfta om något finns kvar. Jag glömde fråga om det kunde få konsekvenser om något finns kvar som man inte vet om, men ska kanske boka en tid på tisdag allt är som vanligt efter helgstängt. Så, glad påsk då.... Detta var absolut väntat men inte kul. Jag har ett friskt barn sen innan och jag är själv frisk och kry i grunden. Så, nu är det bara att fortsätta vänta!

  • Anonym (Tomt i magen) Trådstartaren
    Sat 11 Apr 2020 15:26
    #6

    En till likadan blödning (något mildare) men massa klumpar som skvätte kl 15:30 ca, mensvärk men ej magont

  • Tiffan­y
    Sat 11 Apr 2020 23:24
    #7

    Nej du får inga konsekvenser med missfall , kropoen stöter ut allt så småningom. Enda gången dem dubbelkollar med ultraljud är om man t ex tagit abortoiller o vill veta att de funka.

    OM du inte slutar blöda o blöder för tok för mycket då kan de bli aktuellt med skrapning men ofta sköter kroppen allt själv. Ta ett gravtest om nåra veckoe borde vara negativt

    Kram

  • Anonym (Tomt i magen) Trådstartaren
    Sun 12 Apr 2020 00:22
    #8

    Åkte till akuten, absolut missfall, få rester kvar och har fått cytotec (inte sett stavningen) och ska blöd aut de sista. Blöder det mer eller gör ont får jag komma tillbaka.. verkar dock ha slutat. Jag svimmade på akuten då jag inte ätit och förlorat mycket blod... De upptäcktes en cysta på vänster äggstock som ska följas upp om 2 månader.

  • Tiffan­y
    Sun 12 Apr 2020 01:14
    #9

    Stackare. Det är verkligen hemskt med missfall o när man blöder så mycket. Krya krya

  • Anonym (Tomt i magen) Trådstartaren
    Sun 12 Apr 2020 06:02
    #10
    Tiffany skrev 2020-04-12 01:14:08 följande:

    Stackare. Det är verkligen hemskt med missfall o när man blöder så mycket. Krya krya


    Tack. Ja missfall ET i sig och allt blod / det sol faktiskt skedde fysiskt var två helt skilda saker :(
Svar på tråden Missfall?