• Anonym (Ångest)

    Hur stora skulder har ni?

    Hur stora skulder har ni? Många olika lån?

    Jag har dragit på mig skulder för ungefär 700k. Har så ångest. Säg att jag inte är ensam om detta?

  • Svar på tråden Hur stora skulder har ni?
  • Anonym (Petra)

    Jag har en knapp miljon i lån på lägenheten, och 50 000 i CSN. Känns helt ok.

    Om du har 700 000 i lån för konsumtion så är du nog ganska ensam om det, och jag förstår om du mår dåligt.

  • Anonym (C)

    Lyxfällan nästa? Om du brukar kolla på det så vet du att du inte är ensam. Själv har jag bolån och csn, vilket känns helt okej. Vad har du köpt för 700?? Vad har du för plan nu för att bli skuldfri?

  • Anonym (...)

    Csn lån på cirka 100 000 kr och klarna på cirka 4000kr.

  • Limeblad

    Ca 2,8 miljoner fördelat på två lån, bostadslån och csn. Brukar handla via klarna och liknande men inte på avbetalning. Att ha 700 000 i konsumtionslån är nog inte vanligt men inte heller unikt. Finns ju över 25 säsonger med människor i ekonomisk knipa. Har du koll på dina skulder (inklusive räntor) eller har du någon som kan hjälpa dig?

  • PH76

    Ca 5 miljoner i bostadslån fördelat på två personer. Sen har vi båda CSN men jag har inte riktigt koll på hur mycket det är nu, kanske 300k för oss båda.

  • Ela90

    Har inga lån och aldrig haft.

    Har dock aldrig heller pluggat vidare efter gymnasiet, har jobbat och hyrt lägenhet tills jag träffade min man och vi gifte oss och jag flytta till hans hus som nu är vårat.

  • Ela90

    Förstår att man tar studielån eller boende lån. Men att ha lån för att kunna konsumera pengar man inte har är ett sjukt beteende

  • Anonym (mamma)

    Ca 1 miljon i bolån.
    Ca 200 000 i CSN när jag är klar med studierna till sommaren.
    Ca 90 000 på ett billån.

    Får jag jobb direkt efter mina studier är klara ska vi öka amorteringen, räknar med att vara skuldfria om 15 år.

  • Anonym (Försöker spara)

    Runt 19 mkr i skulder fördelat på två personer.. så ser ut som jag vinner.. fast jag känner mig inte riktigt som en vinnare ;)

Svar på tråden Hur stora skulder har ni?