• Tue 7 Apr 2020 22:22
    178 visningar
    1 svar
    1
    178

    Är det värt att chansa?

    Har ni någonsin gått in i ett förhållande trots att ni inte nödvändigtvis är kär i personen?
    Dragit en riktig jäkla chansning där både dina och hennes känslor är på spel?
    En person som ni verkligen gillar som vän och som ni känner att ni kan vara er själva till 100% men av någon anledning så har ni aldrig riktigt blivit kär i personen men ni kan inte förklara varför?

    Jag är i en situation då jag verkligen inte vill släppa henne från mitt liv men är beredd på att göra det för hennes skull då jag ser hur trasig hon är/blir då jag gång på gång inte vill bli tillsammans och jag förklarar det för henne varje gång men hon kan inte släppa mig.

    Kan ett förhållande med en så skakig start fungera?

  • Svar på tråden Är det värt att chansa?
  • Wed 8 Apr 2020 00:01
    #1

    Hur kär jag än är vägrar jag ha ett förhållande med någon som ser det som ren välgörenhet eller försöker vara snäll. Jag är kär, inte desperat. Jag vill inte bli förnedrad.

    Ska du släppa en sån person så måste du göra det helhjärtat. Att förklara och säga nej räcker inte om du samtidigt ger henne hopp genom att vara gullig och bete dig romantiskt om du förstår hur jag menar..

    I såna här lägen kan till och med vänskap skada mer än det gör nytta för den som har känslor

Svar på tråden Är det värt att chansa?