• Mandel

    Hur snabbt är det normalt att flytta ihop med ny partner när det är tonårsbarn inblandat?

    Detta handlar inte om mig utan om bekanta som jag tycker har gått lite fort fram, men det är kanske inte ens ovanligt utan jag som är gammaldags i mitt synsätt.

    De har nu dejtat i ca 6-7 månader och bor i princip redan ihop på heltid. De bor inte ursprungligen på samma ort, men det tar inte mer än max 20min med bil så det är inte så lång resa. Alla barn har fått egna rum osv. Barnen går kvar i sina respektive skolor så det innebär en del skjutsande.

    Brukar man flytta ihop så snabbt med någon ny? Har aldrig varit med om det tidigare så länge det inte rört sig om folk utan barn.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Hur snabbt är det normalt att flytta ihop med ny partner när det är tonårsbarn inblandat?
  • Magical

    Rent spontant så är det lite snabbt ja. 

    Hade själv tonårsbarn när jag mötte ny partner men vi flyttade ihop efter 2 år. Vi hade också ca 20 min mellan och vi var hos varann så mycket vi kunde, men var väldigt noga med att allt skulle kännas ok för alla inblandade.
    Efter ca ett år talade vi om för barnen att vi började titta på hus men att det inte var bråttom + att vi lyssnade in vad alla barn hade för tankar och önskemål. Det tog sedan ca ett år innan vi hittade rätt hus, men det var väldigt viktigt för oss att alla alla skulle känna sig nöjda. Vi hade väntat ännu längre om det hade behövts.

    Nu behöver inte alla göra som vi gjorde, men ca ett halvår är kort. Men du skriver "i princip på heltid" - innebär det att båda har kvar sina gamla boenden? För i så fall har de ju inte flyttat ihop på riktigt. 

  • Mandel
    Persikaplommon skrev 2020-04-08 10:03:33 följande:

    Ja , det var för snabbt tycker jag.

    Vad tycker barnen?


    De säger inte så mycket...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mint

    Vi flyttade ihop direkt, efter att ha träffats i smyg i några veckor. Tonårsbarnet (min partners) fortsatte bo hos sin andra förälder något år men flyttade sen till oss på heltid.

    Visst gick det väldigt snabbt! Onormalt snabbt, det har jag inga problem att erkänna. Men träffar man rätt så gör man. Kan inte se, varken då eller i backspegeln att det hade kunnat gå till på något annat sätt.

Svar på tråden Hur snabbt är det normalt att flytta ihop med ny partner när det är tonårsbarn inblandat?