• mandelskrutten

    Tips slingor hemma!!

    Ni som slingar blekta slingor hemma vad föredrar ni för märke så det ej blir eldrött eller går av? Köper ni i mataffären?

    Bör man använda hätta man får med eller en kam?

  • Svar på tråden Tips slingor hemma!!
  • Dexter dot com

    Beror ju helt på hur mörk du är, vilken kvalitet du har på håret och hur ljusa slingor du vill ha.
    Jag helblonderar mitt råttfärgade hår med schwartzkopf L1++ men sitter 3 timmar för att det inte ska bli gult. Ett bra silverschampo tex Fudge tar bort gula nyanser väldigt bra om jag suttit lite för kort tid.

  • mandelskrutten
    Dexter dot com skrev 2020-04-08 09:49:54 följande:

    Beror ju helt på hur mörk du är, vilken kvalitet du har på håret och hur ljusa slingor du vill ha.

    Jag helblonderar mitt råttfärgade hår med schwartzkopf L1++ men sitter 3 timmar för att det inte ska bli gult. Ett bra silverschampo tex Fudge tar bort gula nyanser väldigt bra om jag suttit lite för kort tid.


    3 timmar!!

    Max är väll 30 minuter?
  • Dexter dot com
    mandelskrutten skrev 2020-04-08 09:54:09 följande:
    3 timmar!!

    Max är väll 30 minuter?
    45 min tror jag men då är håret mörkt orange fast jag använder starkaste blonderingen för hemmabruk.
  • ankan6

    Beror helt på hur mörk du är och hur ljus du vill bli, finns ingen hemmafärg som kan göra dig kallt blond på en behandling om du är för mörk eller har mycket röda toner innan.

    Jag brukar köra med olaplex och Moods starkaste blekning, och sen följa upp med ett bra silverbalsam.

Svar på tråden Tips slingor hemma!!