• kontokodjo

    Pimpa min lgh utan att det ser tillgjort ut

    Hej!


    Min lägenhet ser förskräckligt tråkig ut, utan något speciellt innehåll. Skulle vilja sätta lite flärd på hemmet utan att det ser alltför tillgjort ut så hjälp mig.


    Jag har inte jättestor budget men kan lägga ut en del. Kom med alla möjliga tips, allt från heminredningsaffärer till bilder på fina hem/lägenheter m.m! Tack

  • Svar på tråden Pimpa min lgh utan att det ser tillgjort ut
  • enmamma

    Stora gröna växter.
    om du har balkong börja där, gör den mysig, finns begagnade trämöbler eller billiga från rusta.
    Ta bara in saker som du gillar inte onödiga prylar bara för att det är mode eller alla andra har.
    Jag vet ju inte hur det ser ut hos dig. Det trevligaste hos mig är att katten sover utsträckt i solen.

  • nénuphar

    Vad har du för stil då? Eller vad önskar du för stil? Vårt hem är ett saligt hopplock av nya, gamla och loppade grejer. Färg tycker jag är en grej som verkligen påverkar mycket och om man inte har möjlighet /tid/ork att ställa sig och rolla väggar kan man ju ta in det i gardiner, kuddar, mattor och tavlor t.ex. Växter är ju som nämnts är ju också tacksamma.

    Jag föreslår att du tittar på inredning, t.ex. på Pinterest och försöker hitta varåt du vill med inredningen. Inredning behöver inte kosta mycket om du kan tänka dig begagnade grejer. Kolla in blocket, tradera, secondhandbutiker och bytesgrupper i ditt område.

  • fjanten

    Mycket av våra möbler köptes på auktioner när vi båda var studenter och ville pimpa bostadsrätt inför försäljning. Exempelvis Effecta i Västerås (finns givetvis många fler). Vi gillar att blanda in äldre möbler - och köpte t.ex. ett jättesnyggt sideboard för typ 250 kr som fortfarande följer med oss till alla ställen vi flyttar! Fransk, mitten på 1700-talet - älskar den!

    Annars gör gröna växter mycket tycker jag, nya gardiner gör ofta sitt.

    Gå med i gruppen inredningsgäris på Facebook så kan du få mycket tips och inspiration

Svar på tråden Pimpa min lgh utan att det ser tillgjort ut