• Miiah

    Missa graviditet vul

    Hej!

    Jag undrar som rubriken lyder om det är möjligt att missa en graviditet med vul? I så fall skulle jag vara rätt långt gången över v. 12.

    Kan tillägga att undersökningen som den där läkaren gjorde var minst sagt dålig. Hon förde bara in ultraljudet typ halvvägs och sa bara nej det är inget. 5 sekunder liksom. Nu var undersökningen inte till för att kolla graviditet men i och med att hon inte ens kände på livmoder eller äggstockar så tyckte jag att den var väldigt konstigt jämfört med tidigare gånger.

    Har haft en massa symptom i över 3 månader nu. Antingen har jag väldigt knäppa hormonella problem eller så är jag mot alla odds gravid.

    Har tagit massa tester som visar negativt.

    Men kan inte skaka av mig känslan av att det känns som att jag är gravid.

  • Svar på tråden Missa graviditet vul
  • LillaJag06

    Alltså man ser en graviditet tydligt i v12. Tror att det krävs ganska mycket för att missa det.

    Har du tagit ett test?

  • Jag är bara jag

    Jag gjorde VUL v.13- då är fostret rätt stort och går inte missa. Efter v.8 syns det bra inkl. hjärtslag. Det är extremt ovanligt att inte plussa efter v.5 om man är gravid. Är du fortfarande osäker skicka in blodprov till Werlabs för hcg-koll.

  • jvh

    Precis som ovanstående skriver så är fostret/barnet rätt stort vid 12 veckor. Du behöver inte göra vaginalt ultraljud för att det ska synas utan kan göra "vanligt" ultraljud. Man behöver inte heller leta efter ett foster i den veckan. Beklagar det du går igenom. 
  • HejsanJenny

    Jag gjorde ett tidigt ultraljud runt vecka 10. Var beredd på att det skulle vara vaginalt men barnmorskan sa glatt nej det behövs inte, vi kan göra ett yttre ultraljud. Visst såg fostret endast ut som en liten lite gummibjörn (om ens det) men man såg ändå att det var något där. Så i vecka 12 känns det absolut som att man borde ha sett någonting.

  • fanola

    Jag undrar lite varför han/hon skulle leta efter en graviditet om det inte var därför du var där?

    Men iaf så kan du googla på bilder på ultraljud i vecka 12 så får du se hur pass ?stort och tydligt? barnet är då..

Svar på tråden Missa graviditet vul