• Marvy

    Pos gravtest 9 dagar innan mens?

    Hej,

    Jag tog ett clearblue tidigt test imorse, 9 dagar innan beräknas mens och det ser svagt positivt ut. Är det möjligt att få utslag på det redan nu?

  • Svar på tråden Pos gravtest 9 dagar innan mens?
  • Jag är bara jag
    Marvy skrev 2020-04-08 18:37:13 följande:
    Hur kan det isåfall blivit två streck? Det syns väääldigt svagt
    Du hade tidigare äl helt enkelt om det nu är riktiga streck och inte spökstreck. Även om man skulle dra till rejält och säga att du har en lutealfas på 17 dagar är 9 dagar före BIM endast 8 dagar efter äl- man får inte plus så tidigt. Har du en lutealfas på 14 dagar är 9 dagar före BIM endast 5 dagar efter äl. 5 dagar efter äl är den absolut tidigaste dag embryot öht kan fästa. Och det dröjer ett tag till innan hcg utsöndras och kan ge utslag på test. Vänta med fler test.
  • Solblomma30
    Jag är bara jag skrev 2020-04-08 18:31:44 följande:

    Nej, det är 100% omöjligt. I så fall hade du mycket tidigare äl än du trodde.


    Jag har fyra barn och jag har testat positivt 9 dagar efter ägglossning varje gång. Det är inte alls omöjligt. Ett befruktat ägg tar ungefär 7 dagar på sig att vandra med till livmodern och börja fästa i slemhinnan. Så 8-9 dagar tidigast kan man se på känsligt graviditetstest att man är gravid.

    Vid två av mina graviditeter hade vi bara sex en enda gång och nio dagar efter det testade jag positivt. Så jag kan inte ha haft ägglossning tidigare än så.
  • Solblomma30
    Jag är bara jag skrev 2020-04-08 18:31:44 följande:

    Nej, det är 100% omöjligt. I så fall hade du mycket tidigare äl än du trodde.


    Såg nu att jag läste fel. Du har ju troligen rätt i det du skriver. Jag trodde att TS menade nio dagar efter ägglossning, inte nio dagar innan beräknad mens.

    Men det är klart, har TS extremt lång lutealfas så kan det ju bara möjligt!

    Min lutealfas är 9 dagar så BIM för mig är väldigt tidigt. Jag har ju vetat att jag har varit gravid pga att mensen inte har kommit som den brukar ÄL+9. Och pga att jag har fått svagt streck på graviditetstest samma dag.
  • jvh

    Gör ett nytt test. Vet att det är svårt att vänta men håll ut så att det i alla fall hinner gå rimlig tid efter ägglossning för ägget att fästa. Köp billiga tester fram tills dess om du känner att du inte står ut utan att testa. När det är dags, köp Clear blue igen. Det var det test som visade tidigast pos. för mig i all fall. Kolla på testet innan. På vissa så kan teststrecket synas som en grå skugga även innan testet är gjort. Om du önskar bli gravid så hoppas jag för din skull att du får positivt på nästa test Glad

Svar på tråden Pos gravtest 9 dagar innan mens?