• Anonym (Kaffedraken)

    Reflektion kring hur samhället påverkar hälsan

    Hej.

    Är det någon mer som känner som jag? Jag tycker livet känns betydligt mindre stressande och min lyckonivå är verkligen på topp just nu. Jag funderar verkligen på om jag blir så oerhört påverkad av vad som sker omkring mig, just nu står ju typ världen helt stilla och jag tycker det är hur skönt som helst och jag kan verkligen andas och ett sådant lugn infinner sig i mig och har gjort ett tag tillbaka.

    Så hur upplever ni sinnet nu när allt runtomkring oss saktar ner pga coronan?

  • Svar på tråden Reflektion kring hur samhället påverkar hälsan
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker om det här. Man ska se det som det är: ett straff, eller åtmistnone en varning från naturen. Missförstå mig rätt; på individuell nivå kan det vara hemskt, men för mänskligheten i sin helhet innebär det något positivt. Dock är jag orolig över att denna kris är lite för mild. Det skulle krävas något böldpestens proportioner för att få oss att vakna på riktigt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Lyckonivå på topp medan folk dör som flugor i hela välden? ja du.... hoppas det inte finns många som dig. Gissar du varken har släkt, vänner eller jobb.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag ogillar såklart att folk blir sjuka o dör ellrr allvarligt sjuka o lider med deras anhöriga osv MEN jag håller med till fullo. Lugnare, tystare stillsammare.. tänk om vi kunde leva i ett mer lugnt samhälle .. vore skönt.

    Kom dessvärre hem idag efter ett sjukt stressigt jobbpass inom vården o ligger nu i soffan o försöker hämta andan.... men det är det jag gör nu om dagarna.. jobbar o kommer hem , äter sover..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Självklart är det tragiskt att folk dör. Men tittar vi stort på det så har över 15 miljoner i världen dött av andra saker redan i år, så covid-19 utgör en väldigt lite del av de dödliga orsakerna. Men tragiskt naturligtvis.

    Jag har familj med 2 barn och många kompisar omkring mig??????

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hejhejdär skrev 2020-04-09 07:06:57 följande:

    Självklart är det tragiskt att folk dör. Men tittar vi stort på det så har över 15 miljoner i världen dött av andra saker redan i år, så covid-19 utgör en väldigt lite del av de dödliga orsakerna. Men tragiskt naturligtvis.

    Jag har familj med 2 barn och många kompisar omkring mig??????


    Undrar du om du har familj med 2 barn och många kompisar omkring dig?

    Eller vad menar du med "??????"?

    Sverige har lika höga dödstal som Italien hade vid samma tidpunkt/stadie i spridningen.

    Kan sluta väldigt, väldigt illa.
Svar på tråden Reflektion kring hur samhället påverkar hälsan