• peter87a

    Diverse Problem - lösta av sig själv

    Tjenare!


    Vi här hemma förlorade en familjemedlem den 7:e December 2019, som avled i cancer (hjärntumör).


    Dagen efter dödsfallet, slutade vår spishäll att fungera helt och hållet, vi prövade olika medel att få igång den, men icke, det fungerade inte, hade inget med barnlåset att göra utan den var helt trasig.


    Följande månaderna, Januari till Mars, dök en massa problem upp med avloppet, där vi ringde både rörmokare & spolbilar till ett pris av ca 15.000:-


    Efter den senaste gången (omkring början av mars), så försvann problemet helt, eller så vi trodde, dök upp igen efter ca en vecka, men det "fixade" sig själv helt plötsligt och vi har inte haft några problem sedan dess.


    Under alla dessa månader (December - April 2020-04-09) så har spisen inte fungerat alls, dock så tog jag en chansning idag för att se om den kanske går igång igen med tanke på att en besiktningsman skall komma i slutet på månaden.


    Till min stora förvåning, startade spisen igång och fungerar nu helt felfritt.


    De andra här i familjen pratar om att den avlidne spökade omkring i början och har nu fått ro.


    Jag sitter dock och funderar på vad det realistiska problemet kan vara.


    Finns det någon där ute som har varit med om något liknande, funderar på om det kan vara något allvarligare som lurar runt bland kablarna eller så & att den nu fungerande spisen bara är en tillfällighet? 


    Jag kan för övrigt ingenting om kablar & el inom hus o hem.


    Tack för all information


    /P


     

Svar på tråden Diverse Problem - lösta av sig själv