• Clown

Hur tinar man upp bullar bäst?

Jag undrar hur man tinar upp bullar för att de inte ska bli torra? Har aldrig bakat bullar för jag är inte så förtjust i det igentligen, men nu har jag hittat tips här på fl på en massa goda fyllningar, så då måste man ju prova! Men eftersom man knappast äter upp allt själv så hoppas jag det blir bra om man fryser in? Så vad är bäst, rumstemperatur, micro, ugn, hur gör alla?

• Svar på tråden Hur tinar man upp bullar bäst?
  • Hannah74

Är det bara några få så brukar jag tina dem en liten stund i micron, blir som nya, men inte för länge då blir det jättekonstigt.
    Många brukar jag bara lägga fram en påse o låta det tina, funkar bra det med.

(hmm, sugiga tips hoppas någon kommer m bättre, haha)

• mommy4you

JAg tycker att dom blir godast om man tinar dom i rumstemperatur.

• Laire

Om de ska ätas direkt micro, men mina blir lite hårda om de får vara framme. Jag gillar rumstempratur i platspåsen.

• Bast

Är jag ensam (eller med maken) och ska fika så tinar jag några sekunder i micron, men inte för länge för då blir de sega och sen hårda.
    Ska jag bjuda andra på fika brukar jag värma dem i ugnen. 100 grader några minuter, sen både luktar och smakar det nybakat!

• Nyfiken gul

in i micron och STÄLL IN ETT GLAS VATTEN!!

Då blir bullarna som nybakta!

Att dom blir sega o torra i micro beror på att microvågor hettar upp vattnet i bullarna som dunstar bort o resultatet blir torra o trista bullar....

• Fruxo

annars kan man frysa in dom obakta men färdig jästa. så tar man fram så många man vill ha o bakar av dom i ugnen då kan dom inte bli mer nygräddade.

• Clown

Oj, vad måga olika tips! Tack alla!

• luvliness

Jag brukar tina dom i ugnen, blir jattegoda da

Svar på tråden Hur tinar man upp bullar bäst?