• busan00

    Kissar hela tiden

    Jag har dotter på 4.5 år som sen 3-4 veckor börja kissa väldigt mkt på morgon när hon går upp så kissar hon rejält efter natten hon är torr hela natten utan att gå upp på toa. Men på morgon kissar hon först en gång efter 5minuter kissar hon igen och sen en gång till efter en stund. Jag försöker säga till henne att hon kan vänta lite men då säger hon att hon kissar på sig och det kommer inte mycket varje gång men de kommer ju oftast nånting. De är bara dock när vi är inne hon kan säkert kissa 20 gångee om dagen om inte mer har dock inte räknat. Men är vi ute å leker så kan ta de 2 timmar innan hon ska kissa. Har tagit uvi prov 3 gånger men visar inget. Någon som har samma? Vad ska man göra säga till henne eller låta henne göra de så kanske hon slutar tillslut.

  • Svar på tråden Kissar hela tiden
  • Fröken W

    Har du ringt och rådfrågat bvc? Jag tänker att eftersom det inte är lika mycket kissande när ni är ute så är det säkert något som ?sitter i huvudet? och att det säkert bara är att låta henne kissa. Men dumt att chansa ifall det är något. Så hör med bvc vad de tror och vad de har för råd angående detta.

  • busan00
    Fröken W skrev 2020-04-10 22:19:44 följande:

    Har du ringt och rådfrågat bvc? Jag tänker att eftersom det inte är lika mycket kissande när ni är ute så är det säkert något som ?sitter i huvudet? och att det säkert bara är att låta henne kissa. Men dumt att chansa ifall det är något. Så hör med bvc vad de tror och vad de har för råd angående detta.


    Nej det har jag inte gjort än får ringa på tisdag och höra. Ja jag tycker oxå att det är lite märkligt precis som de är nät tix bara å säger man till henne nåt så gör hon de värre och hela tiden bara. Tänkte ringa 1177 men när ja insåg att jag hade plats 1250 i kö så la jag på ganka forr.
  • Fröken W
    busan00 skrev 2020-04-10 22:25:40 följande:

    Nej det har jag inte gjort än får ringa på tisdag och höra. Ja jag tycker oxå att det är lite märkligt precis som de är nät tix bara å säger man till henne nåt så gör hon de värre och hela tiden bara. Tänkte ringa 1177 men när ja insåg att jag hade plats 1250 i kö så la jag på ganka forr.


    Ja men jag tror att du gör bäst i att bara låta det vara tills du pratat med någon professionell inom det området. När jag läste rubriken så tänkte jag direkt på diabetes men då skulle det ju vara över hela dagarna och inte skilja sig mellan inomhus och utomhus. Verkar hon må bra i övrigt så är det säkerligen inget akut.

    Lycka till!
  • linnéa001

    Min dotter som är 5,5 år har precis haft en sådan period. Hon sprang och kissade hela tiden, minst två gånger varje natt. Jag bestämde mig till slut för att ignorera, alltså att sluta fråga hela tiden om hon verkligen behövde gå och sluta prata om det. Vet inte om det berodde på det men efter några veckor gick det över. Eftersom min pappa har diabetes var jag väldigt nervös, men det gick som sagt över.

  • busan00
    linnéa001 skrev 2020-04-11 20:06:21 följande:

    Min dotter som är 5,5 år har precis haft en sådan period. Hon sprang och kissade hela tiden, minst två gånger varje natt. Jag bestämde mig till slut för att ignorera, alltså att sluta fråga hela tiden om hon verkligen behövde gå och sluta prata om det. Vet inte om det berodde på det men efter några veckor gick det över. Eftersom min pappa har diabetes var jag väldigt nervös, men det gick som sagt över.


    Okej tack för ditt svar. Får hoppas de är samma här. Vet dock inte vad länge de hållit på kanske 3 veckor vet inte. Men märkte oxå igår att de är mer kissande när jag är hemma för hon vet jag säger till. Igår var jag bort flera timmar och då var de längre än 1 timma mellan så fort ja kom hem så blev de tätare mellan toa besöken. Så igår kissade hon 18 gångee på hela dagen. Får hoppas de går över.
  • busan00
    busan00 skrev 2020-04-12 07:38:33 följande:

    Okej tack för ditt svar. Får hoppas de är samma här. Vet dock inte vad länge de hållit på kanske 3 veckor vet inte. Men märkte oxå igår att de är mer kissande när jag är hemma för hon vet jag säger till. Igår var jag bort flera timmar och då var de längre än 1 timma mellan så fort ja kom hem så blev de tätare mellan toa besöken. Så igår kissade hon 18 gångee på hela dagen. Får hoppas de går över.


    Kan tillägga att ingen i min släkt har diabetes heller men de var oxå min första tanke. Då ja jobbar inom vården med flera med diabetes vilket inte är så roligt å ha.
  • busan00
    busan00 skrev 2020-04-12 07:38:33 följande:

    Okej tack för ditt svar. Får hoppas de är samma här. Vet dock inte vad länge de hållit på kanske 3 veckor vet inte. Men märkte oxå igår att de är mer kissande när jag är hemma för hon vet jag säger till. Igår var jag bort flera timmar och då var de längre än 1 timma mellan så fort ja kom hem så blev de tätare mellan toa besöken. Så igår kissade hon 18 gångee på hela dagen. Får hoppas de går över.


    Kan tillägga att ingen i min släkt har diabetes heller men de var oxå min första tanke. Då ja jobbar inom vården med flera med diabetes vilket inte är så roligt å ha.
  • Liiiiivia

    Min dotter är 6år och är likadan. Hon är kissnödig ofta, ovanligt ofta. Hon kissar även på natten. Hon blev blöjfri dagtid tidigt men det tog längre tid att bli torr på natten. Vi har varit i kontakt med BVC och barnläkare vid flertalet tillfällen. Hon har inte diabetes eller uvi utan något som heter överaktiv blåsa. Det är inte så mycket man kan göra åt det har vi fått berättat för oss. Vissa behöver kissa oftare än andra typ :)

Svar på tråden Kissar hela tiden