• Anonym (ts)

    Milda coronasymptom?

    Till er som haft bekräftad Corona med väldigt milda symptom. Vilken sorts symptom har ni haft och hur länge kände ni av dom?

  • Svar på tråden Milda coronasymptom?
  • Anonym (Sanna)

    Exakt samma och lika länge som när jag är förkyld. Det vill säga snuva, nysningar, låg feber och svettig av lätt ansträgning i 4 dagar. 

  • Anonym (Fia)

    Lätt förhöjd temperatur (inte feber, men högre än vanligt), raspig i halsen, hängig, lätt muskelvärk och lite hosta (kanske 5-10 hostningar per dag). Lite tyngre att andas, men jag var inte säker på om det var psykologiskt för att jag tänkte på det precis hela tiden eller om det var reellt. En väldigt mesig förkylning. Jag har kunnat jobba heltid hemifrån utan några problem.

    Hela familjen gick igenom liknande symptom, men bara två blev testade. Den som hade det "värst" hade riktig feber i två dagar och kräktes några gånger förutom att han hade samma symptom som jag. Nu är vi alla friska sedan snart en vecka, men tittar snett på varandra så snart någon hostar till - mest för att vi får börja om räkningen av två dagar efter att symptomen är borta ... Vi lever dock rätt gott i isolering och det går verkligen ingen nöd på oss.

  • Anonym (Jessika)

    Ska testa mig imorgon.Har symptom som lite torrhosta ,ont i halsen och allmän trötthetskänsla.Fler som har haft liknande symptom?

  • Anonym (A)

    Dottern på 14 år fick ont i halsen och blev förkyld. Det varade ca 1 v.

    (Jag fick feber, frossa, ont i kroppen och det varade också 1 v)

  • Anonym (Jessika)

    Jag hade lindrig corona i två veckor.Ingen feber,torrhosta,trötthetskänsla,dålig aptit kom dag 8-9,luktsinnet försvann och kom tillbaka.Symptomen kom som vågor med friskhet känsla emellanåt.

  • Anonym (Tre)

    Vi har tre inom familjen (alltså inte i vår lilla närmaste familj) som smittats och alla har haft olika symptom. En (astmatiker och något överviktig kvinna i 25-årsåldern) kände inget alls utan testade sig bara efter att hennes man testat positivt. Det tog tre veckor för henne innan hon fick börja jobba igen men hon kände verkligen inget alls. Nummer två var hennes man (tidigare fullt frisk man i 30-årsåldern) var helt slut och värk i varenda del av kroppen. Lite snuvig och hostade lite men tröttheten och värken var värst.

    Den tredje (tidigare fullt frisk man i 55-årsåldern) var rejält sjuk och fick åka ambulans och blev inlagd tre dagar. Han har inte repat sig riktigt än utan är fortfarande hemma, sex veckor senare. Han testades för någon vecka sedan men är fortfarande positiv för covid-19. Han har inte behövt ytterligare sjukhusvård men är mycket påverkad av viruset.

    Otäck smitta det här, det tar så olika på olika människor.

  • Anonym (....)
    Anonym (Tre) skrev 2021-04-07 22:06:36 följande:

    Vi har tre inom familjen (alltså inte i vår lilla närmaste familj) som smittats och alla har haft olika symptom. En (astmatiker och något överviktig kvinna i 25-årsåldern) kände inget alls utan testade sig bara efter att hennes man testat positivt. Det tog tre veckor för henne innan hon fick börja jobba igen men hon kände verkligen inget alls. Nummer två var hennes man (tidigare fullt frisk man i 30-årsåldern) var helt slut och värk i varenda del av kroppen. Lite snuvig och hostade lite men tröttheten och värken var värst.

    Den tredje (tidigare fullt frisk man i 55-årsåldern) var rejält sjuk och fick åka ambulans och blev inlagd tre dagar. Han har inte repat sig riktigt än utan är fortfarande hemma, sex veckor senare. Han testades för någon vecka sedan men är fortfarande positiv för covid-19. Han har inte behövt ytterligare sjukhusvård men är mycket påverkad av viruset.

    Otäck smitta det här, det tar så olika på olika människor.


    Positiv kan man vara i upp till ett halvår efter bekräftar corona och det är därför man inte testas om efter avslutat isolation.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (....) skrev 2021-04-07 22:15:31 följande:

    Positiv kan man vara i upp till ett halvår efter bekräftar corona och det är därför man inte testas om efter avslutat isolation.


    Aha, är det så. Undrar då varför denna man ska göra ett test var 14:e dag? Han gör det hemma och sätter ut det utanför dörren.
  • Anonym (Jessika)
    Anonym (Tre) skrev 2021-04-08 07:02:24 följande:

    Aha, är det så. Undrar då varför denna man ska göra ett test var 14:e dag? Han gör det hemma och sätter ut det utanför dörren.


    Kanske läkaren vill det eller hans jobb?Kanske därför att han har varit så sjuk?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Jessika) skrev 2021-04-08 07:37:50 följande:
    Kanske läkaren vill det eller hans jobb?Kanske därför att han har varit så sjuk?
    Ja, så kan det ju vara. Det vara bara jag som funderade högt. Solig
  • Anonym (W)

    Lätt hosta till och från.

    Lite känningar i halsen.

    38.5 som högst i temp, dvs lätt feber.

    Trötthet.

    Har haft värre förkylningar. Var dock hemma i två veckor då symtomen kom och gick. Ena dagen var jag endast trött, dagen efter hade febern och hostan kommit tillbaka för att dagen efter försvinna för att dagen efter denna komma tillbaka igen. Så höll det på i 1,5 vecka.

    Förlorade dock luktsinnet helt och det tog ungefär 2-3 månader innan det kom tillbaka och då felkopplade det helt så vissa saker luktade helt annorlunda. Väldigt udda känsla.

  • Anonym (....)
    Anonym (Tre) skrev 2021-04-08 07:02:24 följande:

    Aha, är det så. Undrar då varför denna man ska göra ett test var 14:e dag? Han gör det hemma och sätter ut det utanför dörren.


    För har beställt hem test själv? Eller för att jobbet vill?

    Iallafall så är det onödigt då man kan testa positivtnupp till ett halvår.
Svar på tråden Milda coronasymptom?